رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش زنجان:

فلسفه ایجاد مدارس هیأت امنایی صرف دریافت هزینه تحصیل از اولیا نیست

فلسفه ایجاد مدارس هیأت امنایی صرف دریافت هزینه تحصیل از اولیا نیست، این مدارس یک شیوه مدیریتی در مدارس و نظام تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۷۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش زنجان گفت: بحث هیأت امنایی شدن مدارس و تعیین هزینه این مدارس یکی از مم‌ترین مسائل آموزش و پرورش در فصل تابستان است.

علی بیات با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد گسترش مدارس هیأت امنایی در استان و شهرستان زنجان هستیم، افزود: در رابطه با تعیین نرخ خدمات فوق برنامه مدارس براساس قوانین موجود مبلغ هزینه خود مدارس بررسی شده و تصویب می‌شود و پیشنهاد به شورای آموزشی به صورت موردی و تک به تک بررسی کرده و رای نهایی را صادر کند.

وی با اشاره به زیاد بودن تعداد مدارس هیأت امنایی برای ارائه پیشنهادات خود در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: در شهرستان زنجان 57 مدرسه هیأت امنایی فعالیت می‌کند و امکان بررسی موردی این پیشنهادات وجود دارد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت کمیته کیفیت‌بخشی مدارس هیأت امنایی تصریح کرد: پس از تعیین سقف هزینه دریافتی برای خدمات فوق برنامه این اختیار به کمیته کیفیت‌بخشی مدارس واگذار می‌شود تا با رعایت این سقف نسبت به افزایش خدمات آموزشی اقدام کنند.

بیات با اشاره به اینکه آنچه در استان مطرح شده و مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش نیز بوده عدم افزایش نرخ خدمات فوق برنامه مدارس هیأت امنایی از میزان 10 درصد است، خاطر نشان کرد: مدارس هیأت امنایی، تنها افزایش تا 10 درصد را می‌توانند پیشنهاد دهند و کمیته کیفیت‌بخشی مدارس براساس کیفیت ارائه خدمات می‌تواند نسبت به کاهش این هزینه‌ها اقدام کند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کمیته کیفیت‌بخشی مدارس در طول سال فعال است، ادامه داد: این کمیته برنامه‌های مدارس هیأت امنایی را رصد کرده و اختیار دارد که پس از بررسی می‌تواند اعلام کند، مدرسه‌ای واجد شرایط هیأت امنایی شدن و ماندن نیست.

بیات با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد مدارس هیأت امنایی صرف دریافت هزینه تحصیل از اولیا نیست، خاطر نشان کرد: این مدارس یک شیوه مدیریتی در مدارس و نظام تعلیم و تربیت است.

ارسال نظرات