خبرهای داغ:

همکاری ۳ بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل های چاوونی اندیمشک

فرماندار اندیمشک از همکاری سه فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل های منطقه چاوونی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۴۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
پیمان جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: از روز شنبه در جنگل های بخش الوار گرمسیری آتش سوزی داشتیم. در الوار گرمسیری حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار جنگل در کوهستان داریم.
وی افزود: طی این روزها جنگل های دشت لاله، چاوونی، منگره و غیره دچار آتش سوزی شده و خاموش می شدند.
وی تصریح کرد: آتش سوزی های پائین دشت چاوونی را مهار کردیم ولی روز یکشنبه آتش به قسمت بالای دشت کشیده شد و باز نیروهای مختلفی از جمله مردمی، سپاه، ارتش، هلال احمر و منابع طبیعی برای همیاری آمدند.
جهانگیری با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از آتش سوزی را روز دوشنبه مهار کردیم، تشریح کرد: سه بالگرد هلی بردی در منطقه آوردیم که نیروها را پیاده می کردند ولی آب پاش نبودند اما در نهایت با انتقال مخزنی به شکل سبد از  این بالگردها برای آب پاشیدن نیز استفاده کردیم.
فرماندار اندیمشک در ادامه با اشاره به اینکه دو بالگرد هم آماده در تیپ ۷۲ ارتش داشتیم که این ها استندبای برای حضور در عملیات بود، گفت: آتش سوزی به صورت کامل روز سه شنبه تمام شده بود ولی شاخه های درختان که شبیه ذغال شده بودند هر لحظه پائین می افتاد.
جهانگیری با اشاره به اینکه محل اسکان خلبانان و استقرار بالگردها در سد دز بود، خبر داد: بالگردها روز گذشته برای خاموش کردن این شاخه های ذغالی شده یا به قول معروف همان آتش های زیرخاکستر نزدیک به ۴۰ تن آب پاشی کردند.
وی گفت: نیروهای بسیاری را در منطقه گسیل کردیم و در واقع بیش از ۶۰۰ نفر برای مهار آتش سوزی بسیج شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار