خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

سپاه سلاح ملت است/ ملت این سلاح را به هیچ قیمتی معامله نمی‌کند

امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه خواسته ملت، عمل دولت به وعده‌های انتخاباتی خود است، گفت: دولت به جای فضاسازی‌های نامناسب، به مطالبات مردمی و وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۵۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به دیدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: معظم له در خطبه‌های نماز عید سعید فطر آتش به اختیار را به معنای کار فرهنگی خود جوش و تمیز دانستند.

وی افزود: ایشان فرمودند آتش به اختیار به این معنی است که جوانان و صاحبان فکر و اندیشه، با ابتکار خود کارهای فرهنگی را پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آن کار انجام دهند و تاکید کردند که آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه گفت: سپاه پاسداران مایه آبرو و اقتدار نظام است و ملت برای داشتن نیروی دفاعی همچون سپاه به خود می‌بالد. سپاه سلاح ملت است، ملت این سلاح را به هیچ قیمتی معامله نخواهد کرد بلکه آن را برنده‌تر خواهد کرد. معامله بر سر آن را معامله با جان و حیات ملت می‌دانیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: سپاه مشت محکم کشور علیه متجاوزان به حریم و حرمت کشور است. استکبار بداند اگر غلطی بکند اولین مشت را از سپاه خواهد خورد. در طول عمر انقلاب اسلامی استکبار بارها از سپاه سیلی‌های محکمی خورده که اثر و دردش تا الآن بر پیکره آنان مانده است؛ لذا درصدد تضعیف سپاه به واسطه تحریم‌ها هستند.

وی یادآور شد: اعضای پارلمان اروپا همراه با سنای آمریکا برای تحریم سپاه هم‌صدا شده‌اند. سیاست خبیث آنها قطع ارتباط سپاه با دولت و در نتیجه تضعیف نیروی دفاعی کشور و تسلط بر کشور است. همین رئیس جمهور و دولت و مجلس به واسطه تعامل با سپاه تحریم خواهند شد. لذا انتظارمان از دولت و رئیس دولت این است که به جای فضاسازی و موضع‌گیری غیر حکیمانه درصدد حمایت و تقویت انقلابی‌ترین و ایثارگرترین قشر جامعه، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: همان تفکر انحرافی که قبور مطهر ائمه را تخریب کرد امروز در منطقه در عراق، سوریه، بحرین و یمن این مصائب را آفریده است. وهابیت مذهب اعتقادی نیست بلکه سیاستی برای محو و نابودی اسلام است.

هاشمی متذکر شد: داعش از شکم اهل سنت بیرون نیامده بلکه از شکم ناپاک وهابیت خبیث بیرون آمده، لذا می‌بینیم به اولی‌ترین اولیات اسلام اعتقادی ندارد. والا کدام مکتبی از اسلام به خود اجازه توهین و تخریب قبور پاک‌ترین انسان‌های بشریت و خدمت‌گذارترین آنان نسبت به اسلام و انسانیت را می‌دهد.

وی همچنین به آزادسازی موصل اشاره کرد و گفت: پیروزی شیرین ارتش و حشد الشعبی عراق در موصل موجب شادی دلسوزان واقعی عراق شد. به کشور و ملت عراق تبریک می‌گوییم و این پیروزی را مدیون اتحاد نیروهای دفاعی دولتی و مردمی می‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه دولت و ملت عراق شیرینی این پیروزی بزرگ و تاریخی را با وحدت خود حفظ کنند، ادامه داد: تحمیل هزینه‌های سنگین داعش و هم‌پیمانان آن بر کشور عراق نتیجه خیانت‌های بعضی مسؤولان این کشور است. این الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه است که بدانند عاقبت همراهی با آمریکا این است.

هاشمی در ادامه روز شهرداری را به شهردار و تمام مجموعه زحمتکش شهرداری شهر چمران تبریک گفت و افزود: نظافت و پاکی شهر مرهون تلاش‌های این مجموعه است. شهر به واسطه زحمات این مجموعه و دیگر مسؤولان در حال پیشرفت و توسعه است. شهر چمران به نسبت شهرهای مجاور شهر تمیزتری است اما بعضی نقاط نیاز به تعامل دو مجموعه شهرداری و سازمان آبفا برای رفع معضلات موجود دارد.

وی با تبریک به اعضای منتخب شورای شهر دوره پنجم و تشکر از مجموعه شورای شهر دوره چهارم، اضافه کرد: شورای چهارم در کنار شهردار زحمات زیادی برای شهر کشیدند، از جمله حل معضل اساسی حق‌السهم مردم از پتروشیمی و وزارت نفت و همچنین کارهای مؤثر و عام‌المنفعه دیگر.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان گفت: از اعضای شورای جدید انتظار داریم نسبت به تکمیل بازار در شأن مردم شهر و رفع دیگر نیازهای اساسی از جمله شبانه‌روزی کردن درمانگاه و ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی مناسب برای جوانان و نوجوانان و راه‌اندازی نمایندگی بعضی ادارات و موسسات دولتی و خصوصی و خدماتی در شهر اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها