خبرهای داغ:
کارشناس و فعال رسانه ای در گفتگو با «بسیج»:

آسیب های اجتماعی نتیجه فرهنگ غلط وارداتی/دشمن دنبال تخریب فرهنگ ایرانی

کارشناس و فعال رسانه ای با اشاره به اینکه فرهنگ پایه و اساس یک زندگی سالم و با نشاط است، بسیاری از آسیب های اجتماعی را نتیجه فرهنگ غلط وارداتی دانست که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ اصیل ایرانی ندارد و سلامت زندگی و جامعه را دچار چالش می کند.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۶۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

طیبه شایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در دهه های اخیر با ورود فرهنگ های بیگانه از طریق اینترنت، ماهواره و دیگر تکنولوژی های روز، جوانان دچار از خودباختگی شدید شده اند و اگر این روند ادامه یابد فرهنگ ایرانی به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولان با ورود هر تکنولوژی پیش از اینکه فرهنگ درست استفاده آن را ترویج دهند و جوانان را ترغیب به استفاده درست، علمی و اصولی کنند با ورود آن مخالفت می کنند که همواره چنین مخالفتی نتیجه عکس می دهد چراکه تجربه ثابت کرده است آن چه انسان از آن منع شود بطور غریزی به طرف آن می رود.

شایان اضافه کرد: با ورود فیسبوک، تلگرام و امثال آن مسئولان و متولیان فرهنگی به جای اینکه جوانان را تشویق کنند از این ابزارها در جهت پیشرفت علم و آگاهی خود استفاده کنند حالت دفاعی به خود گرفتند که نتیجه آن شد که نباید می شد و این مساله درست همان چیزی است که دشمن از قبل طراحی و هزینه کرده است.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه ورود فرهنگ بیگانه با اهداف خاص وارد کشور می شود و بیشتر نیز جنبه مخرب دارد، اظهار داشت: در مقابل چنین فرهنگی توجه به فرهنگ های خوب بومی می تواند اثرات بسیار مثبت و خوبی داشته باشد بطور مثال ترویج استفاده از لباس های بومی می تواند هم در روحیه و نشاط مردم تاثیر بگذارد و هم نوعی مبارزه با فرهنگ عریان غرب باشد.

شایان گفت: ساخت سریال های جذاب از افسانه های کهن ایرانی و اسلامی با مضمون های مختلف و دیگر اسطوره های تاریخ این سرزمین می تواند جلوی واردات سریال های افسانه ای کره را که تاثیر بسیار زیادی بر جوانان دارد، بگیرد.

این خبرنگار برجسته تبریزی تاکید کرد: با توجه به اینکه هر فرهنگی نیازمند برنامه ریزی علمی و اصولی مطابق با سلایق و خواسته های جوان و دیگر اقشار جامعه است، فرهنگ مقاومت هم اگر با ظرافت خاص همراه نباشد ممکن است تاثیری برعکس داشته باشد.

شایان خاطرنشان کرد: بطور کلی متولیان فرهنگی کشور باید به جای مقابله با ورود حجم گسترده فرهنگ های بیگانه بدنبال راهی برای ترویج فرهنگ های خوب بومی به شکل و شیوه مدرن و امروزی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها