امام جمعه موقت رفسنجان:

سپاه مظهر عینی استقلال کشور است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر عینی استقلال کشور است و ابدا نگاهی به بیگانگان ندارند.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۱۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: برای عبور از نفس در برابر خطوط قرمزی که شرع تعیین کرده است، اراده قوی و پولادینی لازم است و این اراده در ماه مبارک رمضان در مردم ایجاد می‌شود که باید پس از این ماه نیز آن را حفظ کند.

وی تصریح کرد: یکی از حکمت‌ها و فلسفه‌های روزه این است که انسان در سایه تمرین یک ماه بتواند اراده قوی و امانتداری را در خودش تقویت کند و یک درسی برای تمام طول سال شود.

حسینی با بیان اینکه انسان در دنیای پر از فساد و با وجود شیطان قسم‌خورده و نفس عماره از طرفی استکبار جهانی از راه تهاجم فرهنگی که می‌خواهد ملت ایران و ملت‌های مسلمان را از پای در آورد، افزود: در چنین فضایی انسان با احتیاط گام بردارد تا دچار خلاف‌های دنیوی و معنوی نشود.

امام جمعه موقت رفسنجان به برخی از آثار تقوا اشاره کرد و گفت: یکی از آثار تقوا این است که قدرت تشخیص حق از باطل در انسان تقویت و همچنین تقوا موجب رهایی از تنگناها و تحریم‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: برکت در دست خداوند است، برای ازدیاد رزق و بی‌تأثیری تحریم‌های جهانی یکی از تمرینات تمرین تقوا باشد تا گشایش در زندگی ایجاد شود.

حسینی خاطرنشان کرد: اثر دیگر تقوا، عدم تاثیر مکر دشمنان است و دشمنان قسم‌خورده که دائما در فکر دغل‌بازی و مکر علیه مسلمانان و ایرانیان هستند.

وی در بخش دیگیری از خطبه‌ها به مناسبت‌هایی اشاره کرد و افزود:  هفتم تیرماه سال 60 سالی غم‌انگیز و همراه با خاطرات تلخ بود، سالروز فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب بود.

حسینی اضافه کرد: شهید بهشتی از خادمان صادق و درستکار نظام به دست ناپاکان گروه منافقان به شهادت رسید.

خطیب جمعه رفسنجان با بیان اینکه از ششم تا دوازده تیر سال 60 را به عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده‌اند، ابراز داشت: یک حقوق بشر اسلامی داریم که حتی به حیوانات هم احترام بگذاریم و دوم حقوق بشر آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها است که به کودک هم رحم نمی‌کنند.

حسینی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر عینی استقلال کشور است، چرا که تجهیزات خود را در نیروی هوایی، دریایی و زمینی تولید می‌کنند، ابدا نگاهی به بیگانگان ندارند و تعجبی ندارد که سنگر استقلال‌نگری هدف توطئه دشمن قرار گیرد.

وی اذعان کرد: جای تأسف دارد که برخی جریان‌های سیاسی داخلی همگام با دشمنان بیرونی تلاش دارند، سپاه را مورد هدف قرار دهند و حتی سپاه که کار اقتصادی انجام می‌دهد دشمنان داخلی این را قبول ندارند.

حسینی افزود: این ممانعت در حالی‌ است که دولت‌های گذشته و فعلی خودشان از سپاه دعوت کردند تا به مسائل اقتصادی مردم رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: یکی از اعمال تبلیغات، پشتیبانی از رشته علوم و معارف اسلامی است، این رشته هم ایجاد شده و چند سال است که مدارس صدرا برای پسران و مدارس هدی برای دختران تدریس می‌شود و در دانشگاه‌ها نیز این دانش‌آموزان جذب شده‌اند و توصیه می‌شود اگر دانش‌آموزان معدل 17 دارند، ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات