بیماران صعب العلاج استان چشم انتظار حمایت خیران

۷۸۱ بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار حمایت خیران هستند.
کد خبر: ۸۸۸۰۴۲۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: ۳۲۰ بیمار نگهداری در منزل، ۱۱۹ بیماربیماران صعب العلاج استان چشم انتظار حمایت خیران خاص و ۷۸۱ بیمار صعب العلاج (سخت درمان) در این استان چشم انتظار حمایت خیران هستند.
فرید محبی افزود: بیش از ۳۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۱۷ نفر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌نند و از مزایای بیمه خدمات درمانی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان با ۹۲ مرکز درمانی در استان قرارداد دارد که این مراکز به بیمه شدگان خدمات متفاوت ارائه می‌دهند ادامه داد: این نهاد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله تامین لوازم بهداشتی، پرداخت فرانشیز، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان، رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه اجتماعی را یکی از بـرنامه‌های اصلـی و مأموریت‌های محولـه خـود قرارداده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۶ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان ارائه شده است.
محبی بیان کرد: بیش از ۲۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال برای کودکان کمتر از پنج سال که دچار سوء تغذیه هزینه شده و دو هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از پنج سال با سرانه ماهیانه ۷۴۸ هزار ریال با هماهنگی مراکز بهداشتی از این نهاد سبد غذایی دریافت کردند.
وی به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال در سرفصل بیمه خدمات درمانی مختص مددجویان شهری دارای کارت بیمه امداد اشاره کرد و افزود: همچنین در سرفصل بیمه خدمات مکمل شامل پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی، پاراکلنیک، بیماران زمین گیر و نگهداری در منزل بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت بیمه‌های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی از دیگر خدمات درمانی ارائه شده به مددجویان است گفت: بابت حق بیمه ۸۸۹ زن سرپرست خانوار و هزار و ۴۲۵ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال زایی، بیش از ۲۷ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال به شعب تأمین اجتماعی پرداخت شده است.
ارسال نظرات