اجرای طرح مدون در 31 پژوهش سرای مازندران

استاندار مازندران با اعلام اینکه 31 پژوهش‌سرا در استان وجود دارد، افزود: برای برنامه محور کردن اقدامات این پژوهش‌سرا طرح مدونی ارائه شود.
کد خبر: ۸۸۸۰۸۰۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بررسی جدی از عملکرد پژوهش‌سراها در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مازندران استان پیشرو در حوزه المپیاد علمی بوده و برای رفع مشکلات پژوهشی نیاز به نقد و نظر است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه 31 پژوهش‌سرا در استان وجود دارد، افزود: برای برنامه محور کردن اقدامات این پژوهش‌سرا طرح مدونی ارائه شود.

این مسؤول بیان کرد: از ظرفیت آزمایشگاه‌های مازندران برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش باید به‌کارگیری کرد.

فلاح‌جلودار با اشاره اینکه برای غنی‌سازی برنامه‌های آموزش و پرورش نیاز به همکاری دیگر ادارات است، گفت: کیفیت و کمیت برنامه‌ها در دپارتمان‌های ادارات بررسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: در سال‌جاری بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم در مسابقات المپیاد شرکت کردند.

سیدعلی قاسمی تصریح کرد: یک هفتم جمعیت مازندران دانش‌آموز هستند و رشد جمعیت استان کند است در برخی از نقاط رشد منفی داریم.

وی با اعلام اینکه مازندران به لحاظ جمعیت یازدهمین استان کشور است، افزود: به لحاظ شرکت در المپیاد رتبه دوم و سومین استان کشور از نظر نتیجه‌گیری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه کسانی که در المپیاد  موفق به کسب رتبه شوند، به عضویت بنیاد نخبگان در می‌آیند، ادامه داد: رتبه‌های اول  المپیاد علمی می‌توانند بدون شرکت در کنکور و در هر دانشگاه و رشته مورد علاقه تحصیل کنند.

قاسمی با بیان اینکه برای توسعه پژوهش در این نهاد نیاز به همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش داریم، گفت: ارزیابی انجام شده در حوزه پژوهشی استان مربوط به نهادهای رسمی است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها