استاندار چهارمحال و بختیاری:

همدلی با سپاه و بسیج باعث رشد و بالندگی استان می شود

اولین جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری رگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۸۴۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت با حضور استاندار، فرمانداران و مدیران کل استانداری و مسئولین سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

قاسم سلیمانی، در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات سپاه و بسیج، که همکاری بسیار خوبی با استانداری دارند، بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین استانها در کشور در امر همکاری بین عوامل اجرایی با عوامل سپاه و بسیج می باشد و این همدلی باعث رشد و بالندگی استان خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با توجه فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اظهار کرد: دانش اموزان و دانشجویان در اردوهای جهادی می توانند خدمات عام المنفعه ای به مناطق نیازمند داشته باشند .

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران که به استانداران ابلاغ شده است، نهادهای دولتی باید پروژه هایی که قابل واگذاری هستند را به سپاه و بسیج واگذار کنند.

سرهنگ پاسدار محمدعلی مرادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: در سال 1395 در 18 عرصه ی اقتصاد مقاومتی در زمینه ی؛ پرورش آبزیان، ماکیان، صنایع دستی و تبدیلی ورود شد که تسهیلاتی بالغ بر 14 میلیارد تومان به یکهزار و 114نفر تخصیص یافت .

مرادی عنوان کرد: در حال حاضر 200گروه جهادی شناسنامه دار و فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در چهار زمینه عمران و زیرساخت، بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.

وی، خاطرنشان کرد: در سال جاری بر اساس تفاهم نامه ای که با قرارگاه مرکزی سپاه در امر سازندگی منعقد شد قرار است که برای ساخت و احداث حوزه علمیه لردگان، فرخشهر و حوزه علمیه امامیه شهرکرد مبلغی بالغ بر 700میلیون تومان کمک شود.

مرادی، ادامه داد: بسیج سازندگی در انجام پروژه هایی غیر عمرانی مثل تهیه البسه ، لوازم التحریر و فرش سجاده ای برای مساجد بالغ بر 240میلیون تومان را هزینه خواهد کرد، که در اولین مرحله انجام پروژه های غیر عمرانی 500سبد معیشتی در منطقه محروم موگویی شهرستان کوهرنگ و کمک های دیگری به روستای سیل زده سید محمد لردگان صورت گرفت.

در این جلسه که با اظهار نظر مسئولین ارشد استانداری و سپاه ادامه یافت مقرر شد؛ بر اساس اعتباراتی که برای کارهای پژوهشی و مطالعاتی اقتصاد مقاومتی واگذار می شود پروژه های محرومیت زدایی از طرف فرمانداران جهت اجرا به بسیج سازندگی استان چهارمحال بختتیاری معرفی شوند.

ارسال نظرات