خبرهای داغ:
از سری طرح های تدوین خاطرات دفاع مقدس؛

آنت عیوضیان کتاب شهدای ارامنه آذربایجان‌شرقی را تکمیل کرد

کتاب شهدای ارامنه آذربایجان‌شرقی مربوط به سه شهید قایچان داوتیان، شهید ویلیام آورند و شهید هراچ هامپارسون یانس به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری و با قلم معصومه جعفرزاده، مریم جلیلی و وحید آقاکرمی کار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۴۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: پس از یک سال هماهنگی های لازم بالاخره همسر شهید ویلیام آورند راضی شده و مصاحبه در منزل شخصی ایشان در تهران با حضور سرکار خانم جلیلی و وحید آقاکرمی انجام گرفت.

داود خدایی ادامه داد: این دیدار که بیش از چهار ساعت و در دو نوبت به طول انجامید که شامل بازگویی خاطرات شهید آورند، نحوه آشنایی و ازدواج و زمان شهادت ایشان در بیمارستان توسط همسرشان آنت عیوضیان بود.

وی افزود: در این دیدار آلبوم خاطرات حاوی عکس های ویلیام و آنت هم دریافت شد تا اسناد لازم در کتاب شهدای ارامنه که کار بازنویسی اش آغاز شده و تا پایان سال آماده چاپ و نشر خواهد بود، درج شود.

خدایی با بیان اینکه آذربایجان شرقی ۱۳ شهید ارامنه دارد، اظهار داشت: در مرحله نخست، خاطرات سه شهید از این ۱۳ شهید ارامنه به صورت کتاب خاطرات تدوین می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها