مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:

ضرورت ایجاد گالری‌های هنری در مرکز شهر اردبیل

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: مردم هنر را در سبد مصرفی خانوار خود تعریف کنند/ایجاد گالری‌های هنری در مرکز شهر اردبیل ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۸۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل پایگاه اطلاع رسانی استانداری،شفیع شفیعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس اساتید موسیقی ایران در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل با بیان اینکه هنر در ابعاد مختلف آن می‌تواند بر زندگی اجتماعی و تسهیل مناسبت انسان‌ها با همدیگر تاثیر شگرفی داشته باشد، گفت: برای اینکه این هنر بتواند کارکردهای خود را در جامعه به نحو احسن ایفا نماید، چند شرط لازم و مهم وجود دارد.


وی افزود: شرط اول مربوط به خود هنر و هنرمندان است که بایستی توید اثر هنری و ارائه آن مبتنی بر ذائقه و نیاز مخاطب و گروه‌های مختلف آن باشد و واقعیت‌های اجتماعی را نشان داده و آگاهی‌بخشی برای هر قشری از جامعه باشد.

شفیعی ادامه داد: دوم اینکه علاوه بر هنرمندان، متولیان امر هنر و مسئولان زیرساخت‌های لازم برای فعالیت هنرمندان و همچنین ارائه آثار هنری به نحوی که به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد، را فراهمم نمایند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تاکید کرد: ایجاد گالری‌های هنری در مرکز شهر و محل رفت و آمد شهروندان و گردشگران یکی از راهکارهایی است که بایستی در سطح شهرها و مخصوصا شهر اردبیل مورد توجه جدی قرار گیرد تا شاهد خالی بودن نمایشگاه‌های هنری و گالری‌ها از تماشاگر و مخاطب نباشیم.

وی اضافه کرد: سوم هم اینکه مردم نیز باید با آگاهی و شناخت از ماهیت و محتوای هنر و نقش آن در توسعه و تسهیل روابط اجتماعی و انسانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سطح تفکر و خلاقیت، هنر را در سبد مصرفی خانوار خود تعریف کنند و بخشی از درآمد خود را به هنر و خرید آثار هنری اختصاص دهند، که این مهم موجب ایجاد پشتوانه و انگیزه برای هنرمندان جهت تولید آثار هنری مورد علاقه مردم خواهد شد.

ارسال نظرات