مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

لزوم تقویت نگاه به فرهنگ کار و کارآفرینی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه در نگاه به کار و کارآفرینی ضعف وجود دارد،گفت: نگاه به فرهنگ کار و کارآفرینی در استان لرستان تقویت شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۶۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، علی آشتاب در سومین همایش ملی کارآفرین و توسعه با محوریت اشتغال پایدار که در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: ویژگی بارز اقتصاد امروز تغییر است، تغییر سریعی که بتواند خود را با شرایط تطبیق دهد و‌ بارزترین ابزاری که می‌تواند ما را به این تغییر نزدیک کند کارآفرینی است. اگر می‌خواهیم به دنبال رفاه، اشتغال و درآمد باشیم و با فقر و بیکاری مقابله کنیم باید مسئله کارآفرینی را موردتوجه قرار دهیم.

مدیرکل، تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان کارآفرینی را یکی از ابزارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رونق اقتصادی دانست و عنوان کرد: باید بستر و شرایط کارآفرینی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به فرهنگ کار و کارآفرینی باید در جامعه تقویت شود، بیان کرد: کار را باید یک ارزش بنامیم ازاین‌رو هر فعالیت اقتصادی قانونی و مشروعی که ایجاد درآمد می‌کند را کار نامید.

آشتاب بابیان اینکه در نگاه به کار و کارآفرینی ضعف وجود دارد، گفت: صداوسیما، اصحاب رسانه، اهل تحقیق و فن می‌توانند در جهت تقویت نگاه به کار و کارآفرینی پای‌کار بیایند تا ترویج فرهنگ کار اثربخشی داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز ضروری‌ترین بحث کشور توجه به کارآفرینی است که در استان لرستان نیز به این مقوله توجه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار داشت: پس از نام‌گذاری شعار سال 96 از سوی مقام معظم رهبری ششم فروردین‌ماه با حضور بخش‌های مختلف اقتصادی و همه عوامل مؤثر در تولید و اشتغال جلسه‌ای از سوی استاندار لرستان تشکیل شد تا برنامه‌های محوری در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پس از تشکیل این جلسه تدوین سند اشتغال استان لرستان در دستور کار قرار گرفت و کمتر از سه ماه با بهره‌گیری از توان نخبگان علمی، دانشگاه‌های استان و صاحبان فکر و اندیشه سند اشتغال استان با حجم سرمایه‌گذاری شش هزار و 400 میلیارد تومان تدوین و در این سند به تمام ظرفیت‌های استان توجه شد.

آشتاب با اشاره به اینکه دولت باید وجه ویژه‌ای به کارآفرینان داشته باشد، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای تمایز کارآفرینان کد یا مشخصه‌ای لحاظ شود چون کار کارآفرین نسبت به دیگران یک تخصص، خلاقیت و نوآوری است.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار دغدغه استان‌هاست بنابراین آموزش‌های دانشگاهی باید متناسب با نیازی‌های جامعه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به لزوم توجه به مصرف تولید اشاره و تصریح کرد: توجه به تولید داخلی باید به‌عنوان یک دغدغه ورزش در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات