مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد است

توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد است و تحقق اقتصاد مقاومتی در این نهاد نیازمند مدیریت هم‌افزا در کار است.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۶۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران استان به اقدامات موردنیاز در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بر هم‌افزایی و همکاری بیشتر در کارها برای رسیدن به اهداف ترسیم‌شده در این بخش تأکید کرد.

هدایت صفری در این جلسه با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد بر اساس وظیفه ذاتی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های موجود است ، گفت :فراهم کردن زمینه خوداتکایی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای درونی و بومی ارزشمند و مقدس است.

وی بابیان اینکه برای اثربخشی در کارهای نیاز است فعالیت خود را بر اساس تغییرات در سازمان و انتظارات متناسب کنیم، اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درونی و برنامه‌ریزی سرمحور آن‌ها و توجه به نیازهای موجود در کار و مجموعه و تطبیق فعالیت خود با نیازها و متناسب کردن اهداف فردی با اهداف سازمانی موجب می‌شود خروجی کار در حوزه رسیدگی به جامعه هدف مناسب باشد.

صفری محصول کمیته امداد را خدمت مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت دانست و اظهار کرد: برای افزایش اثربخشی در کار داشتن نگاه تعاملی ،همکاری و هماهنگی ضروری بوده و برای ارائه خدمات اثربخش به خانواده‌های تحت حمایت در همه بخش‌ها نیازمند هم‌افزایی در کارها هستیم تا محصولی که تولید می‌شود خدمت هدفمند واثربخش به جامعه هدف باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه با تعامل و تفاهم سرعت در ارائه خدمت نیز افرایش می‌یابد ، یادآور شد: هم‌افزایی و انسجام در کار موجب می‌شود تضاد و تقابل جای خود را به همت جمعی و همگانی مجموعه برای خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف بدهد.

وی با تأکید بر اینکه همه کارکنان کمیته امداد در سطح استان ید واحده بوده و با اهداف و گفتمان مشترک در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد خدمت‌رسانی می‌کنند ، گفت : وظیفه ما در کمیته امداد ارتقاء کارکردهای این نهاد برای شکل‌گیری اراده جمعی برای خدمت‌رسانی به ایتام و خانواده‌های نیازمند در جامعه و احیای مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف در حوزه رسیدگی به نیازمندان است .

صفری با اشاره به اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و احیای عزت‌نفس و کرامت انسانی آن‌ها است، تصریح کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد است و تحقق اقتصاد مقاومتی در این نهاد نیازمند مدیریت هم‌افزا در کار است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد : هم‌افزایی در کار موجب می‌شود اهداف و چشم‌انداز تعیین‌شده در حوزه توانمندسازی محقق شده و اعتماد در جامعه شکل‌گرفته و مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به مشارکت همگانی در حوزه محرومیت‌زدایی همه امدادگران باید با این نگاه در مجموعه فعالیت کنند، افزود: رویکرد هم‌افزایی در کار منجر به خروجی مناسب و اقناع مخاطب شده و کیفی‌تر شدن مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد و درنتیجه کیفیت در خدمت و رفع کامل مشکل مددجویان می‌شود.

صفری همچنین به سیاست‌های پیش رو نیز اشاره کرد و گفت : زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت مردم در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت و ارائه خدمات معوض به‌جای بلاعوض به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در مددجویان از راهبردهای اصلی خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

ارسال نظرات