عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر:

حج بدون برائت معنا و مفهوم حج نبوی را ندارد

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر گفت: حج بدون برائت معنا و مفهوم حج نبوی را ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۳۸۴۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، شیخ حسین بازماندگان با بیان اینکه حج بدون برائت معنا و مفهوم حج نبوی را پیدا نمیکند گفت: اگر در فتح مکه نبی مکرم اسلام(ص) بت‌ها را شکست و نابود نمود و کعبه بیت الله را از وجود بت‌های سنگی پاک و مطهر گرداند امروزه و در این عصر هم ما موظفیم ضمن انجام مناسک حج همانطور که در حق و شان آن خانه الهی است خرافات و شرک و بدعات را سعی کنیم بکلی از قلبهایمان پاک کنیم.
 

بازماندگان، اظهارداشت: حج رها شدن از نفس خود و رسیدن به وصال جانان است و باید حج گذاران وکسانیکه توفیق تشرف به حج را پیدا میکنند حج را به طور حقیقی درک نمایند تا معنویت و نورانیت آن را کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه حج برای حج گذار تولدی جدید است تصریح کرد: دست اندرکاران حج و روحانیون محترم کاروانها نسبت به آگاهی زائران خانه خدا اهتمام ویژه بفرمایند و سعی نمایند توفیق یافتگان به حج را از اسرار حج مطلع نمایند و هدف از طواف و حضور در منی و عرفات و مزدلفه و مشاعر را بیان بدارند و به آنها گوش زد بنمایند که هدف از بار بستن به این سفر ابتدا به رخ کشیدن قدرت و اتحاد مسلمین به کفار و معاندین و مخالفین اسلام است.

 

شیخ بازماندگان با بیان اینکه در این سفر حجگذار باید به معرفت و شناخت الهی دست بیابد گفت: حاجی باید باعقل و شعور کامل آرزوی قدرت و شوکت برای اسلام عزیز بنماید و برائت و دوری بجوید از شرک و مشرکین و آنچه مظهر شرک و طاغوت است.

 

وی با بیان اینکه حج بدون برائت معنا و مفهوم حج نبوی را پیدا نمیکند گفت: اگر در فتح مکه نبی مکرم اسلام(ص) بت‌ها را شکست و نابود نمود و کعبه بیت الله را از وجود بت‌های سنگی پاک و مطهر گرداند امروزه و در این عصر هم ما موظفیم ضمن انجام مناسک حج همانطور که در حق و شان آن خانه الهی است خرافات و شرک و بدعات را سعی کنیم بکلی از قلبهایمان پاک کنیم.

 

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر اضافه کرد: اگر حجگذار اقدام به سنگ زدن و رمی جمرات می کند که نماد شیطان هست باید که این سنگ زدن به معنای واقعی به جلادان و خونخوارانی باشد که بیرحمانه به مسلمانان بی دفاع ظلم نموده و آنها را با بی عدالتی مورد تجاوز و تعدی و کشت و کشتار قرار می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر روحانیون محترم حج سفارش های حکیمانه مقام معظم رهبری را سرلوحه کارشان قرار دهند یقینا خواهند توانست معنویت واقعی حج را به زائران محترم انتقال دهند و روحانیان محترم حج و همکاران عزیز سعی داشته باشند مناسک و احکام حج را با اهتمام ویژه به زائران آموزش دهند و مد نظر داشته باشند که حاجی پس از سالیان سال موفق به حضور شده است و باید توفیق تشرف را به آنها یاد آوری نموده تا اوقات حضور خودشان قیمتی و مغتنم بشمارند.


ارسال نظرات