معاون استاندار اردبیل:

"فاضلاب نیر" کیفیت آب اردبیل را تهدید می‌کند

معاون استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر دشت اردبیل با بحران جدی کم‌آبی آب مواجه است که نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۲۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیمازاردبیل، جعفر فهیمی در جلسه بررسی مشکلات عمرانی اردبیل اظهار داشت: متأسفانه وضعیت آب آشامیدنی شهر اردبیل مطلوب نیست و نیاز است برای رفع مشکلات موجود و جلوگیری از بحران آب، تدابیری اساسی اندیشیده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با بحران آب در دشت اردبیل،تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت همه‌جانبه شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی، این طرح در اردبیل اجرا می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی آب شرب اردبیل نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم است، چراکه مشکل آب شرب با در نظر گرفتن سلامتی مردم نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی است که باید اجرای برنامه‌های هدفمند و منسجم از بحران آب در دشت اردبیل جلوگیری به عمل آید.

فهیمی بیان کرد: تغییر الگوی کشت و و جلوگیری از خروج آب‌های مرزی از جمله مواردی است که می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به بهبود وضعیت بکند و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در راستای جلوگیری از مقابله با بحران کم‌آبی رهنمون شود که در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی تبیین کرد: انتظار ما از شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان اردبیل این است که با بروزرسانی شبکه آبی و بهبود توسعه شبکه آبرسانی شهر، شبکه فاضلاب شهر و نیز آبرسانی روستایی علاوه بر استفاده از مهندسان مشاور، اعتبارات مورد نیاز را شناسایی کرده و برای تکمیل آنها با هماهنگی دفتر معاونت عمرانی استاندار و فرمانداری اقدام کنند.

فرماندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر فاضلاب شهر نیر کیفیت آب اردبیل را تهدید می‌کند که نیاز است این موضوع مورد توجه واقع شود تا بتوانیم در راستای سالمسازی آب آشامیدنی اردبیل گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

جواد زنجانی توضیح داد: تغییر الگوی کشت و انسداد چاه‌های غیرمجاز در دشت اردبیل یکی ار راههای جلوگیری از بحران آب است که در این زمینه نیاز است مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با همکاری همدیگر تمامی اهدافخود را هرچه سریع‌تر تحقق ببخشیم.

ارسال نظرات