آیت الله مدرسی:

ثبت جهانی یزد را مدیون دولت‌های گذشته هستیم/تقدیر از مسئولان استان در ثبت جهانی یزد

عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت: ثبت جهانی یزد را مدیون مردم و دولت‌های گذشته هستیم که با اقدامات خود بافت قدیم یزد را تثبیت کرده و اقدامات اولیه برای جهانی شدن را انجام دادند.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۸۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امروز، بافت تاریخی یزد با اکثریت آرا در جلسه یونسکو در لهستان ثبت جهانی شد.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی، ضمن تبریک ثبت جهانی یزد بابیان‌اینکه این رویداد از نکات برجسته ملی و فرهنگی ما است و حرکتی بسیار ارزشمند و مثبت تلقی می‌شود گفت: علی رغم دشمنی‌های غرب و برخی شیخ‌نشین‌های عرب، شهر مذهبی و اسلامی یزد توانست با حمایت کشورهای متعدد به ثبت جهانی برسد.

عضو شورای فرهنگی استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از میرمحمدی استاندار یزد و تلاش‌های مسئولان در این راستا اظهار کرد: ما ثبت جهانی یزد را مدیون دولت‌های گذشته هستیم که با اقدامات خود بافت قدیم یزد را تثبیت کرده و اقدامات اولیه برای جهانی شدن را انجام دادند.

وی افزود: بافت قدیم یزد یادگار ارزشمند مردم یزد در قرون مختلف است که این بافت را به این شکل زیبا و دینی برای ما به ارمغان گذاشته‌اند.

آیت‌الله مدرسی اذعان کرد: روحانیت از گذشته تا کنون محل درس، سکونت و کار خود را در بافت تاریخی انتخاب کرده است و این بیانگر این است که روحانیت مدافع ارزش‌های بافت قدیم یزد با متدها و معیارهای روز است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطر نشان کرد: با استفاده از پتانسیل ثبت جهانی یزد باید فرهنگی اسلامی و ملی خود را ترویج دهیم زیرا بافت تاریخی نباید صرفا یک میراث فرهنگی تقلی شو و باید کوشید تا علاوه بر افتخار بودن این میراث، سبک زندگی قدیم و ارزشمند یزد را با زندگی امروز درآمیخت و ترویج داد.

ارسال نظرات