عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با«بسیج»:

نظارت بر واردات کالای خارجی در گمرک کاهش فاحشی داشته است

نوروزی گفت: نظارت ها در گمرک به قدری ضعیف شده است که حتی اجناس اسرائیلی هم وارد کشور می شود. به اعتقاد بنده افزایش واردات در کشور می تواند محتمل یک توطئه همه جانبه چه در خارج و چه در داخل باشد.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۲۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶

حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره نظارت مسوولین از گمرک جهت جلوگیری از واردات غیر رسمی که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: متاسفانه این حجم از واردات کالا بیشتر در قالب قاچاق صورت می گیرد. در گمرک بررسی های و تحقیقات نشان می دهد که ازدیاد بیش از حد کالای خارجی در کشور در همه بخش ها وجود دارد و پوشاک، خوراک، و تامین مایحتاج مردم از کالای خارجی در فروشگاه های زنجیره ای کاملا مشهود است.

وی افزود: نظارت ها در گمرک به قدری ضعیف شده است که حتی اجناس اسرائیلی هم وارد کشور می شود. به اعتقاد بنده افزایش واردات در کشور می تواند محتمل یک توطئه همه جانبه چه در خارج و چه در داخل باشد.

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا کمبود قانون باعث راحت تر شدن قاچاق نشده است اظهار داشت: در خصوص قاچاق، مجلس شورای اسلامی تمام وقت و انرژی خود را به کار گرفته و با تصویب چند ماده، چهارچوب را برای تمامی دولت ها مشخص کرده است. اما به اعتقاد بنده آن عزم و اراده قوی در کشور وجود ندارد تا در مقابل این جریان خطرناک ایستادگی کند.

ارسال نظرات