فعالیت ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در طرح های محرومیت زدایی؛

اجرای 70 طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان ابرکوه/ راه اندازی قرارگاه عمران و آبادانی در روستاهای محروم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: بی شک نقشه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجرایی کردن راهبرد استراتژیک مقام معظم رهبری، همان اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، در خصوص طرح های اجرایی ناحیه جهت برطرف کردن فقر و انجام طرح های محرومیت زدایی در شهرستان، اظهار کرد: توفیق خدمت به محرومان و مستضعفین از افتخارات بزرگ ما است، که با هدف عمل به دستورات قرآن و محکم کردن پیوند مردم و نظام اسلامی انجام می شود.

فاتحی بیان کرد: بهبود وضعیت معیشت و رشد اقتصادی مردم، با هدف ایجاد نشاط و امید بین آنها، از جمله راهبردهای اصلی و مهم سپاه و محرومیت زدایی از جمله آرمان های انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه افزود: از جمله این پروژه های محرومیت زدایی می توان به طرح های اقتصاد مقاومتی، فعالیت های بسیج سازندگی و فعالیت های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، پزشکی و همچنین کارگروه های اقتصادی اشاره کرد، که بعضاً با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه در شهرستان انجام شده است.


اجرای 70 طرح اقتصاد مقاومتی در ابرکوه با اختصاص 9 میلیارد ریال اعتبار
وی تاکید کرد: بی شک نقشه راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجرایی کردن راهبرد استراتژیک مقام معظم رهبری، همان اقتصاد مقاومتی است، که در چند سال اخیر در اولویت کار سپاه قرار دارد. اجرای این طرح ها در سال گذشته در ابرکوه با مبلغ 9 میلیارد ریال اعتبار در قالب 70 طرح انجام شد.

فاتحی گفت: این تسهیلات در زمینه پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، کبک، بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ، دادم های سبک و سنگین، ماهیان سردآبی و گرم آبی، تولید کود ورمی کمپوست، محصولات گلخانه ای، کشت زعفران و گیاهان دارویی، اصلاح باغات، تولید علوفه هیدرو پونیک، صنایع تبدیلی کوچک مانند بسته بندی، خشک کن، ریسندگی و کارهای فرهنگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: با اختصاص غرفه اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، زمینه تولید و فروش حلوا، ارده، صنایع دستی و تولیدات خانگی را ایجاد کرده تا فرهنگ کار، تولید و مصرف محصولات اقتصاد مقاومتی فراهم شود.


جشن نیکوکاری و طرح همیان مولا
فاتحی اذعان کرد: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان توانست طی برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید و همچنین اجرای طرح همیان مولا در ماه مبارک رمضان، کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را به ارزش بیش از 352 میلیون و 282 هزار ریال جمع آوری و بین محرومین توزیع کند.


برگزاری اردوهای جهادی
وی گفت: تشکیل تعداد 36 گروه در قالب اردوهای جهادی و حضور هزار نفر دانش آموزان در طرح هجرت 3، جهت همکاری و ارائه خدمات پزشکی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ... همچون تعمیر مدارس، مساجد، حسینیه ها، پارک ها، تعمیر و مرمت منازل افراد محروم، برگزاری برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف در مناطق محروم، گرفتن تست فشار خون و قند، برگزاری کلاس های تقویت درسی و هنری و مهارتی برای دانش آموزان بی بضاعت، ایجاد فضای سبز در مدارس، که همه ساله اجرا می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تصریح کرد: اعزام تعداد 105 نفر از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی ابرکوه به مناطق محروم مشهد مقدس، جهت ارائه خدمات پزشکی به نیازمندان، در قالب اردوهای جهادی یکی دیگر از فعالیت های بسیج است.

فاتحی ادامه داد: اعضای حلقه های صالحین نیز در برخی از روستا های توابع، در امر جمع آوری محصول، زیبا سازی فضای سبز، لایروبی قنوات و سم پاشی به کشاورزان نیازمند کمک می کردند.


تهیه و توزیع سبد غذایی و بن کالا
وی گفت: با همکاری اصناف و کسبه شهرستان، در آستانه نوروز و ایام ماه رمضان، بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار تومان سبد غذایی و سه میلیون و 600 هزار تومان بن کالا، تهیه و بین مستمندان توزیع شد. همچنین در طرح «هر واحد صنفی یک هدیه» که در دست اقدام می باشد، در طول سال جهیزیه شش نوعروس فراهم خواهد شد.

همچنین تا قبل از این نیز تعدادی جهیزیه و ده مورد مایحتاج سیسمونی نوزاد، از طریق پایگاه های مقاومت بسیج خواهران به افراد نیازمند اهداء شده است.


کمک در جشن های گلریزان ابرکوه و مهردشت
این مقام مسئول اضافه کرد: جمع آوری و توزیع مبلغ 300 میلیون ریال وجه نقد بین نیازمندان به همت بسیج ورزشکاران در چهار جشن گلریزان، که در زورخانه های حیدر کرار، ثاقی کوثر، فاتح خیبر و علی ابن ابیطالب بخش بهمن، برپا شده بود.

همچنین کارکنان ناحیه مقاومت بسیج به منظور کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد، با اختصاص مبلغ 8 میلیون و 300 هزار ریال، در جشن گلریزان ابرکوه شرکت کردند.


اعزام تیم های پزشکی عمومی و تخصصی و تهیه دارو های رایگان
فاتحی عنوان کرد: از دیگر طرح های مردم یاری سپاه، اعزام تیم های عمومی پزشکی و تخصصی (زنان و زایمان، اطفال، چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی،پوست، اعصاب و روان، داخلی) و همچنین آموزشی تغذیه و روان به مهردشت، روستاها توابع و مناطق محروم، کلینیک و بیمارستان خاتم الانبیاء، برپایی بیمارستان ثابت بسیج جامعه پزشکی، شهرستان بود.

وی تصریح کرد: در این طرح ها بالغ بر هزار و 400 ویزیت تخصصی، ۷۰۰ ویزیت عمومی با دارو رایگان، ۵۵۰ خدمات پاراکلینیکی و ۳۰۰ مورد خدمات بهداشتی و آموزشی انجام شد.

فاتحی از برنامه های اقتصادی ناحیه مقاومت، به اعطای تخفیف ویژه در زمینه اخذ پروانه کسب به جوانان و افراد جویای کار که توان مالی مناسب ندارند اشاره کرد و گفت: این امر با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی انجام می شود.


راه اندازی پایگاه علمی پژوهشی برای دانش آموزان
وی اضافه کرد: پایگاه علمی پژوهشی با هدف برگزاری کلاس های علمی و آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت و حرفه آموزی و درآمدزایی، با همکاری مرکز فنی حرفه ای راه اندازی شد و در حال حاضر در حال بهره برداری است.


ایجاد قرارگاه عمران در آینده نزدیک
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه یادآور شد: یکی از برنامه هایی که با هدف محرومیت زدایی، در اولویت کار سپاه قرار دارد و به لطف خدا در آینده نزدیک اجرا می شود؛ راه اندازی قرارگاه عمران و آبادانی در روستاهای محروم شهرستان، است.

فاتحی ضمن تشکر از کلیه بسیجیان که بدون چشم داشت در عرصه های مختلف از کمک به هم نوعان خود دریغ نمی کنند، گفت: پاسداران بنا بر عهدی که بسته اند، با جان و مال از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حراست خواهند کرد و در هر سنگری که عزت و اقتدار این مرز و بوم و مردم مومن در گرو آن باشد، با افتخار جانبازی می کنند.

وی گفت: آنها راه مقدس جانبازی را تا شهادت در رکاب ولی امر ادامه خواهند داد و در این مسیر از ملامت هیچ ملامتگری بیم به خود راه نخواهند داد. چه سال هایی که با خون گرم خود کربلای جنوب و غرب ایران اسلامی را رنگ شهادت زدند و اینک در عرصه های اقتصادی، جهاد با دشمن زبون را فریضه می دانند.

ارسال نظرات