فرمانده سپاه بندرلنگه:

وضعیت فعلی جامعه در عرصه عفاف وضعیت مطلوبی نیست

فرمانده سپاه بندرلنگه در دیدار با امام جمعه موقت این شهرستان گفت: وضعیت فعلی جامعه در عرصه عفاف وضعیت مطلوبی نیست و روز به‌ روز این امر مهم و حیاتی رو به فراموشی سپرده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۳۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛سید حسین فاطمی ظهر امروز در هفته‌ عفاف و حجاب در دیدار زنان فعال در این عرصه در دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه، ضمن گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدای هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: وضعیت فعلی جامعه در عرصه عفاف وضعیت مطلوبی نیست و روز به‌ روز این امر مهم و حیاتی رو به فراموشی سپرده می‌شود.

وی افزود: ادارات و ارگان‌های ما که ارکان اصلی دولت هستند، با حفظ پوشش مناسب در تمام ادارات و ارگان‌ها این تفکر مثبت در جامعه رواج پیدا می‌کند و باعث اصلاح این وضعیت می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مقاومت شهرستان بندرلنگه با اشاره به 32 طرح برنامه‌ریزی شده در این هفته با دبیری ناحیه مقاومت بسیج، تصریح کرد: طرح سالم‌سازی ساحل و ساخت مجموعه فرهنگی برای بانوان از جمله‌ی این طرح‌هاست که ان‌شالله با همکاری تمام ارگان‌ها و مسؤولین زیربط دراین امر بتوانیم تمام این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه در پایان یادآور شد: رعایت عفاف و حجاب نشانه ایمان و پاکدامنی است و زنان مسلمان ما باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود در زندگی قرار دهند و به موضوع حجاب و عفاف توجه داشته باشند.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین حسن فقیهی اظهار داشت: هدف از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام زمان (عج) ازدیاد ایمان است، تمام امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی وسیله‌ای برای ازدیاد ایمان است.

وی با اشاره به اهمیت اصل مهم و اساسی حجاب در جامعه یادآورشد: قرآن کریم همواره به عفت و حیا و حفظ حجاب تاکید فراوان داشته و رعایت آن را مختص بانوان تنها نمی‌داند بلکه مردان هم باید در این اصل مهم تلاش کرده وآن را رعایت کنند .

امام جمعه موقت بندرلنگه اضافه کرد: قرآن کریم همواره از چادر به‌عنوان حجاب برتر و شاخص یاد می‌کند و بر رعایت شأن و منزلت آن تأکید ویژه دارد زیرا به پاکدامتی و عفت نزدیک‌تر است.

حجت‌الاسلام فقیهی تصریح کرد: عفت و حیا و رعایت حجاب اسلامی باید در جامعه به صورت یک فرهنگ و قانون در بیاید و همه در رعایت آن تلاش و سعی کافی را داشته باشند و آن را در جامعه ترویج دهند.

وی با توجه به اینکه رعایت عفاف و حجاب نیاز به تلاش و رعایت همه‌جانبه از طرف مردم و ارگان‌هاست، گفت: کسانی که در این امر مسؤولیت دارند باید مسؤولیت‌پذیر بوده و احساس مسؤولیت کنند و برنامه‌ریزی آن‌ها فقط مختص این هفته نباشد.

این استاد حوزه علمیه بندرلنگه بیان داشت: حیا و حجاب اسلامی باید در تمام طول سال و در تمام امور زندگی رعایت شود، یکی از زیر شاخه‌های امر به معروف و نهی از منکر عفاف حجاب است که یک کار فرهنگی محسوب می‌شود، طبق سخنان مقام معظم رهبری باید در کار فرهنگی آتش به اختیار عمل کنید، وحدت و انتقاد و همدلی باید از راه درست باشد.

به گزارش فارس، در اولین روز از آغاز هفته‌ عفاف و حجاب، زنان فعال در عرصه‌ عفاف و حجاب با امام جمعه موقت شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.


ارسال نظرات