حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی مطرح کرد

افتخار بزرگ حضرت عبدالعظیم(ع)/ انتقاد از ترویج فحشاء در صداوسیما

حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی به مقام والای حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و گفت: حرم ایشان محل صعود و فرود فرشتگان الهی است.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۲۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی شب گذشته در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام که به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در فاطمیه بزرگ شهرری برگزار شد اظهار داشت: حضرت سیدالکریم(ع) شخصیت ممتازی داشتند و محضر چند امام معصوم را هم درک کردند.

وی افزود: معصوم درباره ایشان می‌فرماید «هر کس که عبدالعظیم در ری را زیارت کند، همانند این است که حسین(ع) در کربلا را زیارت کرده است». وقتی چنین حدیثی مطرح می‌شود باید در واقع وجه تشابه زیادی بین این دو بزرگوار باشد و همین‌طور هم هست.

این کارشناس دینی در ادامه عنوان کرد: افتخار بزرگی است که امام زمان(عج)، ما را دوست واقعی خود بخوانند که این افتخار نصیب حضرت سیدالکریم(ع) شده است. ایشان اعتقاداتشان را به حضرت هادی(ع) عرضه کردند و امام دهم نیز برای حضرت عبدالعظیم(ع) دعا کردند.

حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد: روایتی از سیدالکریم(ع) داریم که از حضرت رضا نقل کردند "ای عبدالعظیم! سلام من را به محبین و دوستدارانم برسان و به آن‌ها بگو راه‌های نفوذ شیطان را بر خودشان ببندند.

راه‌های نفوذ شیطان

وی به تشریح روایت حضرت رضا(ع) پرداخت و بیان داشت: شیطان برای زمین زدن من و شما کمر همت بسته است. شیطان با محبین اهل بیت(ع) و هیئتی‌ها کار دارد. روایتی از حضرت صادق(ع) داریم که می‌فرمایند «شیطان، دام‌هایش را برای محبین و دوستان ما در دنیا پهن کرده است». یک سری روزنه‌ها مانند چشم در جسم ما وجود دارد که شیطان از این روزنه‌ها وارد می‌شود.

وقتی می‌بینید فضای گناه فراهم است، از آن فضا دور شوید و خودتان را پاک کنید. این جمله را شاگرد مکتب امام صادق‌(ع) بیان و تصریح کرد: اگر مراعات نکنید، عاقبتی همچون برسیسای عابد به سراغ شما می‌آید و در حالت شرک و کفر از دنیا می‌روید.

حجت‌الاسلام مومنی اضافه کرد: برخی می‌گویند که در فضای مجازی فعال باشید اما من این را قبول ندارم چرا که فضای مجازی فضایی آلوده است. عالم مستجاب الدعوه از راه به در شد، اگر می‌توانید و ظرفیتش را دارید وارد فضای مجازی شوید در غیر این صورت فاصله بگیرید.

اعتراض هم کنیم می‌گویند که صحبت نکن و فقط روایت بخوان!

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از رسانه ملی برای ترویج فحشاء پرداخت و گفت: من به جوان مردم می‌گویم که به نامحرم نگاه نکن، سپس در رسانه ترویج فحشاء و قهقهه‌زدن زن را نمایش می‌دهند. اعتراض هم کنیم می‌گویند صحبت نکنید و حرف نزنید. سکوت می‌کنیم و حرف نمی‌زنیم ولی این‌ها با یکدیگر مرتبط هستند.

این کارشناس دینی در ادامه به راه‌های نفوذ شیطان اشاره و تشریح کرد: زبان، بزرگ‌ترین ابزار شیطان است. هیچ عضوی از زبان خطرناک‌تر نیست.‌ حدود ۳۰۰ گناه از زبان را درآورده‌ام‌. طبق روایات «وزن زبان کم است اما گناهی که از آن صادر می‌شود بزرگ است».

حجت‌الاسلام مومنی ادامه داد: غیبت، یکی دیگر از گناهانی است که زبان مرتکب آن می‌شود. غیبت از چهل زنا بدتر است و این را همه می‌دانیم. علت این روایت را از حضرت پرسیدند و ایشان فرمودند «زنا، حق‌الله است اما غیبت، حق الناس»

شیطان؛ دشمن قسم‌خورده انسان

وی با تاکید بر اینکه شیطان، دشمن قسم‌خورده انسان است ابراز داشت: شیطان در آیه ۱۷ سوره اعراف به خداوند گفته است «حاال که من را از درگاهت بیرون کردی، من نیز بندگان تو را از راه مستقیم گمراه می‌کنم. به بندگان تو از رو به رو و پشت سر حمله می‌کنم و با آن‌ها کاری می‌کنم که از مسیر شکرگزاری تو فاصله بگیرند”.

حجت‌الاسلام مومنی افزود: در حرم حضرت معصومه (س) برای خود قبری خریداری کرده‌ام. داخل قبر خودم رفتم و برای خودم تلقین خواندم. ۵ لحد باید بچینیم، هر کاری کردم لحد پنجم را نتوانستم بگذارم. آن چه که من را ترساند این بود که وقتی خوابیدم، فهمیدم که هیچ چیزی ندارم و دست‌هایم خالی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی اظهاراتش تصریح کرد: یکی از حربه‌های شیطان، راحت جلوه دادن آخرت برای افراد است. برخی به این دلیل با خمس و زکات مخالفت می‌کنند اما باید بدانند که پرداخت خمس و زکات، نوعی جیب به جیب است.

مراقب شبهه‌های فضای مجازی باشید

وی یادآور شد: ما باید مراقب فضای مجازی باشیم‌. مراقب شبهه‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، باشید. اگر جوانان در دانشگاه می‌بینند که شبهه‌ای توسط استاد یا هر شخص دیگری مطرح می‌شود، در برابرش مقاومت کنند، پاسخش را بدهند و از هیچ مجازاتی هم نترسند.

حجت‌الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: عاجزانه از محضر سیدالکریم (ع) تمنا می‌کنیم که به ما کمک کنند. بزرگان ما می‌فرمودند که حرم ایشان، محل صعود و فرود فرشتگان خداوند است و این جمله، عظمت ایشان را بیان می‌کند.

منبع: تهران نیوز

ارسال نظرات