رییس اتحادیه اتماک:

نمایشگاه «آی فارم» پایلوتی برای برگزاری متمرکز نمایشگاههای حوزه کشاورزی

نامی، گفت: هر ساله حدود 250 نمایشگاه در حوزه کشاورزی برگزار می شود ، دلیل این تعداد نمایشگاه نیز حجم زیاد ادوات کشاورزی بوده و این باعث می شود مساحت بزرگ یک نمایشگاه با 70 شرکت کننده تکمیل شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۴۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نامی، رییس اتحادیه اتماک : هر ساله حدود 250 نمایشگاه در حوزه کشاورزی برگزار می شود ، دلیل این تعداد نمایشگاه نیز حجم زیاد ادوات کشاورزی  بوده و این باعث می شود مساحت بزرگ یک نمایشگاه با  70 شرکت کننده تکمیل شود.


وی با اشاره به مشکلات عدم تمرکز در حوزه نمایشگاههای کشاورزی اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاه آی فارم به صورت متمرکز  در مرکز کشور به عنوان پایلوت گامی مهم در متمرکزسازی نمایشگاههای حوزه کشاورزی بردشته ایم و همیاری و مشارکت شما برای ما که سیاست مان صادرات است و میخواهیم ایران را به سمتی ببریم که به یکی از صادرکنندگان ماشین الات کشاورزی در منطقه تبدیل شود حایز اهمیت فراوان است. همچنین مجری این نمایشگاه تا به حال چندین نمایشگاه بین المللی برگزار کرده و یک شرکت قوی در این حوزه است بنابراین تصاویر ذهنی گذشته خود از نمایشگاههای سابق پایتخت را دور بریزید.

رییس اتحادیه اتماک با بیان اینکه نگاه شرکت کنندگان در نمایشگاه آی فارم باید توجه به بخش صادراتی باشد و ملاحضات اقتصادی خود را کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: ما تا کنون بازارهای هدف زیادی از دست داده ایم، بازارهایی که با نفوذ دولت یا بخش خصوصی درهای آن به سوی ما گشوده شده اما با صادرات کالاهای بی کیفیت چند قفله شده است، اکنون هیات های اعزامی انجمن در سفرهای اخیر زمان زیادی را صرف این می کنند که به کشورهای هدف ما ثابت شود کالای ایرانی یک کالای بی کیفیت نیست  لذا خواهشمندم نگاه بلند مدتی به بحث کیفیت برای صادرات داشته باشیم.

نامی تصریح کرد: ما در اطراف خود یک بازار 700 میلیونی داریم و هدف ما از  برگزاری نمایشگاه آی فارم نیز با تاکید بر موقعیت استراتژیکی جغرافیایی ایران تاکید بر تولید باکیفیت و صادرات محور است لذا باید از بحث های سیاسی خرد و کلان فاصله گرفته و نگاهی بین المللی داشته باشیم.
ارسال نظرات