عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

قوه قضائیه حقوق ضایع شده از دانشجویان بورسیه را پیگیری کند/مسئولان قوه قضائیه باید پاسخ دهند و گزارش کار ارائه کنند

نماینده مجلس گفت: حقوق بسیاری از دانشجویان بورسیه ها ضایع شد این افراد مستحق توجه و رسیدگی هستند چراکه این قضیه در یک فضای غبار آلود سیاسی مطرح شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۸۵۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تذکر مجدد مقام معظم رهبری درباره تظلم خواهی بورسیه ها به مسئولان قوه قضائیه اظهار داشت: مسئله بورسیه ها مسئله بسیار مهم و حساسی بود.

وی افزود: عده ای به خاطر مسائل سیاسی هیاهویی به راه انداختند که در نتیجه آن تعداد زیادی از نخبگان دانشگاهی و علمی و بسیاری از خانواده های آنها تحت تاثیر فشار های روانی قرار گرفتند و برخی هم به خاطر فشار ها پذیرش نشدند و پرونده آنها در پیچ و خم اداری باقی ماند.

فلاحتی تصریح کرد: البته تعداد افرادی که در این قضیه ماندند و پذیرفته نشدند و امکان ادامه تحصیل نداشتند یا نتوانستند عضو هیئت علمی دانشگاه شوند با پیگیری های مجلس کاهش یافت اما حق و حقوق قانونی خیلی از دانشجویان بورسیه ضایع شد که ملجا خود را قوه قضائیه دیدند و انتظار داشتند به حق و حقوق خود برسند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نیز ناظر بر این بود که قوه قضائیه باید این قضیه را به سرانجام می رساند و از حق و حقوق قانونی آنها دفاع می کرد. اما اینکه چرا این اتفاق نیفتاده مسئولان قوه قضائیه باید پاسخ دهند و گزارش کار ارائه کنند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاداتی داده شده و از ریاست محترم خواستیم که جلسه ای با مسئولان قوه قضائیه برگزار شود که گزارشی از روند کار داشته باشیم.

این مقام مسئول مطرح کرد: باید به این قضیه ورود کرده و جلوی تضییع حق و حقوق از دست رفته دانشجویان بورسیه را بگیریم. حقوق بسیاری از دانشجویان بورسیه ها ضایع شد این افراد مستحق توجه و رسیدگی هستند چراکه این قضیه در یک فضای غبار آلود سیاسی مطرح شد و انصافاً تنها ملجئی که در آن شرایط به داد آنها رسید و موضوع را مطرح کرد رهبر معظم انقلاب بود.

فلاحتی در پایان این مطلب متذکر شد: وزارت علوم، قوه قضائیه و مجلس می توانستند این پرونده را بهتر پیگیری کنند به طوری که هیچ حق وحقوقی از نیروهای داخلی و نخبه ما ضایع نشود که متاسفانه انجام نشد.


ارسال نظرات