آثار و پیامدهای فرهنگی ـ اجتماعی گسترش بدحجابی در جامعه چیست؟

یک روانشناس گفت: با بدحجابی، چشم های هوس آلود را متوجه خود می سازند و پایه های ایمانی مردم را سست می کنند و جامعه را به فساد می کشانند.
کد خبر: ۸۸۸۴۸۵۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
دکتر علی نامداری دکترای روانشناس در همایش آسیب شناسی عفاف و حجاب در گفت گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان، گفت: هر جامعه ای در پی آن است که به ارزش های خود پابندد و جامعه خود را از فرهنگ های بیگانه مصون نگه دارد تا افراد از سلامت و ثبات لازم برخوردار باشند. چنین جامعه ای سریع تر می تواند به اهداف خود برسد و آرمان های خود را عملی سازد. بنابراین، استعمارگران در جایی که ببینند جامعه ای مطابق با منافع، اهداف و خواسته های آنها پیش نمی رود. برای رسیدن به منافع خود و چپاول آن، غیرمستقیم طرح هایی می ریزند تا افراد را مشغول و سرگرم کنند و به اهداف شوم خود برسند.

 


وی گفت: در جامعه ای که حجاب، متانت، عفت و حیا ارزش تلقی می شود، زن پایه های این ارزش را از رفتار و کردار خود، به بینش و باور خویش سرایت می دهد و از طرفی نه تنها زنان دیگر بلکه مردان را نیز به ارزش های جامعه متوجه می سازد و جامعه را به سلامت و ارزش های واقعی سوق می دهد. اما اگر زن،روش ها و منش های خود را تغییر دهد و به خودنمایی و آرایش های ظاهری بپردازد، ارزش هایی چون حجاب و حیا و وقار را خدشه دار می کند و خود و اجتماع را به تباهی و فساد و بالاخره به ضدارزش ها می کشاند.

 


وی افزود: فرهنگ هر جامعه ای، به آموزش های آن بستگی دارد. هر قدر آموزش ها از غنای بیشتری برخوردار باشد، فرهنگ آن جامعه بالاتر خواهد بود.

 


به گفته این روانشناس؛ زنان با بدحجابی، چشم های هوس آلود را متوجه خود می سازند و پایه های ایمانی مردم را سست می کنند و جامعه را به فساد می کشانند. «هیچ راهی برای امریکا و ابرقدرت ها بهتر از این نیست که بدون جنگ و کشتار و بدون این که پولی خرج کنند و حساسیتی ایجاد نمایند، ایمان را از دل های مردم بدزدند و بزدایند. این کار به سادگی انجام می شود؛ با فیلم ها، نمایش نامه ها و چیزهایی از این قبیل به نام پیشرفت علم و... هیچ راهی بهتر و موفق تر از این وجود ندارد.» و می دانیم که باورها و ایمان های راسخ نقش بسزایی در بالندگی زندگی جامعه ایفا می کنند و زمانی که ایمان به سستی گراید، نفوذ دشمن و به انحراف کشیدن آن جامعه به راحتی صورت می پذیرد.

 


وی یادآور شد: پوشش و حجاب، نه تنها باعث سلامت اخلاقی جامعه و پای بندی به هنجارهای دینی می شود، بلکه زمینه بروز و شکل گیری بزه کاری های جنسی را به حداقل می رساند و اعضای جامعه را نیز به سوی تشکیل خانواده، تنظیم روابط جنسی و عاطفی و قاعده مند کردن آن سوق می دهد.




ارسال نظرات