عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت باید «ای بی» را جزو بیماری های خاص حساب کند

ترکی گفت: دولت باید بیماری «ای بی» را جزء بیماری های خاص قرار داده و تمهیداتی برای حل مشکلات و هزینه های بالای درمان این بیماران بیاندیشد.
کد خبر: ۸۸۸۴۹۳۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با بی توجهی وزارت بهداشت به وضعیت بیماران ای بی و عدم پذیرش آنها توسط بیمارستان ها اظهار داشت: بیماری «ای بی» از جمله بیماری های صعب العلاج و پر هزینه است اما متاسفانه این بیماری را جزء بیماری های خاص به حساب نیاورده اند.

وی با بیان این مطلب تاکید کرد: دولت باید بیماری «ای بی» را جزء بیماری های خاص قرار داده و تمهیداتی برای حل مشکلات و هزینه های بالای درمان این بیماران بیاندیشد. هزینه بیماران «ای بی» بسیار بالاست و مسئولان باید فکری برای کاهش هزینه های درمانی آنها کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ظاهراً در برنامه ششم توسعه، امکان انجام دادن اقداماتی در خصوص خاص حساب کردن بیماری های صعب العلاج وجود دارد اما دولت بخش نامه ای را به صورت واضح که این بیماران را تحت حمایت خاص قرار دهد نداده است.

ترکی در پایان این مطلب گفت: وزارت بهداشت می تواند یک بار دیگر لایحه و طرحی در این خصوص به مجلس ارائه کند تا این موضوع را در کمیسیون بهداشت دنبال کنیم و به نتایج مطلوبی برسیم و مشکل این بیماران عزیز حل شود.


ارسال نظرات