لطافت دل انگیز هوای نیر با بارش تابستانی

بارش باران تابستانی طراوت و شادابی خاصی به آب و هوای شهرستان نیر بخشید.
کد خبر: ۸۸۸۵۰۲۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  نیریمیز، با تغییر وضعیت جوی هوا از روزهای گذشته در نیر گرمای تابستانی جای خود را به خنکای هوا و وزش باد خنک داد و بارش باران که از دیشب در نیر آغاز شد تا صبح امروز ادامه داشت.

 

بارش باران تابستانی همچنین باعث کاهش دمای هوا در شهرستان نیر شد و علاوه بر آن گرد و غبار را از سطح معابر و خیابان های این شهر زدوده و شادابی خاصی به فضای آن بخشید.

دمای هوای نیر 14 درجه سانتی گراد و  مه آلود بوده و بادی در جهت شمال شرقی با سرعت 14 کیلومتر بر ساعت در حال وزش است.

 

 نقشه های هواشناسی نشانگر نفوذ زبانه هوای جنب قطبی است که همراه با بادهای سرد و مرطوب با امتداد شمال شرق به جنوب غرب از منطقه سیبری به نیمه شمال کشورمان گسترش یافته است.

 

بر اساس پیش بینی هواشناسی تراکم ابر و مه از اثرهای این جریان هوای سرد و مرطوب در نقاطی از استان اردبیل خواهد بود و در برخی ساعات رشد ابرهای جوششی توفان زا در آسمان منطقه سبب وقوع آذرخش و بارش پراکنده رگبار باران و گاهی در نقاطی تگرگ خواهد شد.

 

روند تدریجی کاهش دمای هوا که از اواخر هفته گذشته در استان اردبیل آغاز شده ، ادامه می یابد و در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو هوا در اردبیل و دیگر نقاط سردسیر و کوهستانی این استان به اندازه ای سرد می شود که استفاده ساکنان این نقاط از بخاری و پوشاک گرم احتمال می رود.

 

اوج بارش ها در این بازه زمانی روزهای پنجشنبه تا شنبه خواهد بود که شدت آن در نیمه جنوبی استان اردبیل انتظار می رود.

 

از دوشنبه هفته آینده دوباره با عقب نشینی هوای خنک به عرض های بالاتر ، هوای گرم در نیمه شمالی فلات ایران گسترش یافته و برای چند روز هوا در استان اردبیل نیز به شکل نسبی گرم خواهد بود.

 

ارسال نظرات