گزارش/اظهار نظر بانوان هراتی درباره حجاب

اقدام در عرصه عفاف و حجاب؛ مصداق آتش به اختیار است / روزمرگی و اهمال مسئولین فرهنگی کشور

بانوان هراتی به مناسبت روز عفاف و حجاب درباره این موضوع اظهار نظرات جالبی داشتند برخی حجاب را مایه آرامش روح و روان و برخی نیز حفط حجاب را باعث استحکام خانواده معرفی کردند.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۵۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، شکی نیست که حجاب و پوشش تأثیر زیادی بر روح و روان زن دارد. عفاف و پوشیدگی برای زن همچون سد و حفاظی است که در سایه آن از هر ذلت و تحقیری در امان می‌ماند. دین اسلام با واجب کردن حجاب، می‌خواهد زن بازیچه دست شهوت‌پرستان نباشد و ارزش او به میزانی تنزّل نکند که تنها وسیله‌ای شود برای اطفاء شهوت‌ها.

زنان می‌توانند با یگانه اسلحه خود که حجاب است ضمن سعادتمندی خود سعادت و پیشرفت جامعه را نیز رقم بزنند چراکه امروزه بیش از هر زمان دیگری سعادت و شقاوت جامعه ای که در ان زندگی می کنیم به عملکرد تک تک افراد جامعه بستگی دارد.

به مناسبت هفته عفاف و حجاب بر آن شدیم تا با تنی چند از بانوان هراتی گفتگو کنیم تا نظر آن ها در خصوص حجاب و اهمیت آن در جامعه جویا شویم:

اسلام با حجاب جایگاه اجتماعی زنان را ارتقا داد

یکی از بانوان در گفتگو با خبرنگار ما؛ بابیان اینکه حفظ حجاب یکی از مهم‌ترین وظایف زن مسلمان است گفت: حجاب عامل بالا بردن ارزش زن می‌شود و زن با رعایت حجاب خود مقام و موقعیت خود را در نزد مرد حفظ می‌کند. حجاب یکی از هدیه هایی است که اسلاک در راستای دادن ارزش به زن به وی عطا کرد و باعث شد با استفاده از آن بتواند جایگاه اجتماعی خود را در جامعه ارتقا دهد.

غلامی نسب افزود: یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی که می‌تواند در مسئله حجاب نقش اساسی داشته باشد خانواده است و فرهنگ‌سازی این اصل مهم باید از خانواده شروع شود. مادران می توانند کودکان خود را از همان کودکی با مبانی عقلی و دینی داشتن حجاب آشنا کنند تا این کودکان خود با آگاهانه داشتن حجاب را انتخاب کنند. حجاب می تواند برای بانوانی که قصد دارند در جامعه حضور فعالی داشته باشند بهترین مصونیت دهنده باشد تا آن ها بدون مشکل در جامعه فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: آن چه بیش از همه می تواند برای بانوان جامعه ما امتیاز محسوب شود داشتن وسیله ای برای مصونیت از نیات شوم دیگران است. با نگاه به میزان تعرض به زنان در کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر می توانیم ببنیم که این حجابی که در معرض شدیدترین هجمه های فرهنگی قرار دارد تا چه میزان می تواند مفید باشد.

روزمرگی مسئولین فرهنگی کشور

یکی دیگر از بانوان هراتی در رابطه با اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، بنابراین بی‌توجهی به این اصل مهم هرگز به نفع ما نیست و حتی خطراتی را نیز برای جامعه به وجود می‌آورد. حجاب برای بانوان آرامش روحی و اطمینان از حضور در جامعه را به ارمغان می آورد و این موضوع می طلبد همه دستگاه های فرهنگی کشور برای ارتقای جایگاه حجاب در جامعه و مقابله با هجمه شدید به موضوع عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند و خود را بیش از هر زمان دیگری مسئول بدانند.

آخوندی گفت: اگر زنی حجاب خود را در جامعه حفظ کند می‌تواند کانون خانواده خود را مستحکم نگه دارد. حجاب نقش مهمی در استحکام خانواده ایرانی دارد و باعث شده است بنیان خانواده ایرانی بیش از هر کشور دیگری صلابت داشته باشد اما این موضوع در صدر اهداف دشمنان کشور ما قرار کرفته است تا با نابودی بنیان خانواده ایرانی کشور و نظام ما را نیز به ورطه نابودی بکشانند.

وی تاکید کرد: امروزه شبکه های ماهواره ای همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا حجاب را از زن و مرد ایرانی گرفته و با نابودی بنیان خانواده ایرانی جهان را به سمت یکسان شدن فرهنگی به پیش ببرند. مسئولین فرهتگی کشور علی رغم آگاهی از حجم تهاجم صورت گرفته در عرصه فرهنگ و بخصوص عفاف و حجاب عملکرد مطلوبی ندارند و سعی دارند با کارهای پیش پا افتاده از خود سلب مسئولیت کنند. همانگونه که رهبر انقلاب بارها و بارها هشدار دادند اوضاع فرهنگی کشور در صورت عدم مراقبت باعث دگرگونی در سایر حوزه ها خواهد شد.

این شهروند هراتی تصریح کرد: اکنون بسیاری از کشورها غربی نسبت به سستی بنیان خانواده در کشورهای خود به وضعیت هشدار رسیده اند و متفکران آن ها در صدد آن هستند تا بار دیگر این بنیان سست را استحکام بخشند اما همین کشورها امروز برای نابودی دیگر ملل قصد دارند با استحاله فرهنگی بر دیگر جوامع مسلط شوند.

اقدام در عرصه عفاف و حجاب؛ مصداق آتش به اختیار

یکی دیگر از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب با اشاره به آثار مخرب بی‌حجابی در جامعه خاطرنشان کرد: امروزه تقریبا برای همگان ثابت شده است که با داشتن حجاب می توان بدون محدودیت در جامعه حضور یافته و فعالیت کرد. امروزه حجم زیادی از فعالین عرصه های عمومی را بانوان تشکیل می دهند که به خوبی نشان می دهد این بانوان علی رغم داشتن حجاب هیچ محدودیت خاصی ندارند و می توانند دوشادوش مردان فعالیت کنند.

فلاحتی در ادامه اظهار داشت: بی بند و باری و نداشتن حجاب علاوه بر اثرات مخربی که بر جامعه دارد، در خانواده نیز زمینه بی اعتمادی زن و مرد را به یکدیگر فراهم می کند و باعث می شود بنیان خانواده که بر اساس اعتماد و احترام متقابل شکل گرفته است به سرعت فروپاشد. در عرصه عمومی مردان و زنانی که حجاب خود را رعایت نمی کنند و عفت نمی ورزند زمینه گناه بسیاری از افراد دیگر را نیز فراهم می کنند.

وی تاکید کرد: برای ارتقا امنیت اجتماعی و آرامش روحی بانوان که با ارتقا جایگاه حجاب در جامعه محقق می شود باید همه مردم، و مسئولینی که برای این منظور فعالیت می کنند هوشیارانه تر عمل کنند زیرا امروزه اهمال در این عرصه مهم صدمات جبران ناپذیری را متوجه کشور می کند. گلایه های مکرر رهبر از وضعیت فرهنگی کشور و عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور نشان می دهد که عرصه عفاف و حجاب بیش از هر عرصه فرهنگی دیگر نیازمند کار خودجوش و تمیز فرهنگی خواهد بود که مصداق همان آتش به اختیار است.

ارسال نظرات