عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

در مورد مبارزه با فساد تنها شعار داده می شود

آرگون گفت: با سودهایی که در سپرده های بانکی گذاشته می شود هیچ فعالیت سالم اقتصادی در کشور توجیه ندارد و بازار سرمایه نمی تواند کارکرد درستی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۷۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،مهندس عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران در نشست علنی اتاق درباره انتظارات از دولت جدید و وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مواردی که باید در وزارت دارایی در نظر گرفته شود استقرار عدالت مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و گستردگی فهم مالیات در تمام کشور است که متاسفانه همه این موارد فقط در بخش شفاف اتفاق می افتد و هنوز در بخش های تاریک اقتصادی این کشور مشخص نیست که مالیات چقدر تعیین می شود و یا اصلا گرفته می شود؟

وی با بیان اینکه سود سپرده های بانکی مانند علف هرز در اقتصاد می ماند افزود: با سودهایی که در سپرده های بانکی گذاشته می شود هیچ فعالیت سالم اقتصادی در کشور توجیه ندارد و بازار سرمایه نمی تواند کارکرد درستی داشته باشد. در حال حاضر نه تنها در کشور سرمایه گذاری نمی شود بلکه میل به مصرف هم با این نرخ سود سپرده های بانکی کاهش پیدا می کند و عمده منابع به سمت بانک ها سرازیر می شود.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: دو وعده دیگری از سوی دولت یازدهم مطرح بود و امید داشتیم که آن ها از وعده به عمل تبدیل شود که یکی تک نرخی کردن ارز بود که امیدوارم در پایان این دولت کلید بخورد. مورد دوم مبارزه با فساد های گسترده در کشور بود که تنها شعاری از آن بیشتر نمانده است.

ارسال نظرات