خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر:

مردم به وقف ترغیب شوند/ وقف راهگشای مسائل اجتماعی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر، اظهار کرد: باید کاری کرد که مردم با وقف و آثار آن آشنا شده و به وقف ترغیب و تشویق شوند.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۱۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمد پرورش، اظهار کرد: هرچه وقف رونق یابد و مردم از آن بهره‌مند شوند، مبنای دینی تقویت می‌شود.

وی افزود: وقف فقط در مال نیست، بلکه در فکر و کارهای فرهنگی و همه آنچه که انسان دارد، می‌‌تواند راه پیدا کند.
وی با اشاره به نقش وقف برای رسیدن به توسعه‌ای پایدار خاطرنشان کرد: وقف می‌تواند راهگشا‌ی حل مسائل و مشکلات و نيازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه باشد، ولی تأکيد بيشتر بر امر توسعه علمی و تحقيقاتی از طريق وقف و بنيادهای وقفي به منظور رسيدن به توسعه‌ای پايدار است.
حجت‌الاسلام پرورش وقف را زمینه‌ای برای ماندگاری انسان دانست و ادامه داد: آنچه که حیات انسان و زمینه ماندگاری انسان را فراهم می‌کند، وقف است و ذخیره مستحکمی برای آخرت است تا پس از اینکه حیات ظاهری از او گرفته شد در همه عالم باقی این اجر همراهش باشد و همین امر او را به بهشت ببرد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شبستر یادآور شد: واقفین بدانند امروز به چه چیزی بیشتر نیاز است و برای عموم مردم فایده دارد در آن موارد وقف کنند.
وی افزود: يکی از مهم‌ترين تمهيدات دين اسلام در راستای دور‌انديشی و تأمين آينده مسلمين و فرزندان ايشان، پايه‌ريزی سنت حسنه وقف است.
حجت‌الاسلام پرورش بااشاره به مزایای رونق یافتن وقف تاکید کرد: هرجه وقف رونق یابد و مردم از آن بهره‌مند شوند، مبنای دینی تقویت می‌شود. باید کاری کرد که مردم با وقف و آثار آن اشنا شده و به وقف ترغیب و تشویق شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها