بارش ها امروز درمازندران تداوم می یابد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز بارش‌ها به‌تناوب در آسمان استان تداوم دارد و فردا از ناپایداری هوا کاسته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۱۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد اسدی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: از روز گذشته شاهد تشدید بارش‌ها و رعد و برق در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشترین میزان باران طی 24 ساعت گذشته از ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک بلده 19، آلاشت 16، پل‌سفید 13 و سیاه‌بیشه 11 میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی نیز طی این مدت از ایستگاه‌های باران‌سنجی میان لات رامسر 28، زیراب سوادکوه و تلوک قائم‌شهر 18 میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه امروز بارش‌ها به‌تناوب در آسمان استان تداوم دارد که در برخی مناطق می‌تواند شدید باشد، افزود: از فردا علاوه بر کاهش ناپایداری و میزان بارش‌ها در ارتفاعات غرب استان شاهد رگبارهای پراکنده در آسمان مازندران هستیم.

اسدی با بیان اینکه این وضعیت تا روز شنبه با شدت کمتری تداوم دارد، اضافه کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از روز یک‌شنبه تا روزهای پایانی هفته جاری آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی به بارش برف، باران و باد شدید در ارتفاع پایین‌تر از قله دماوند اشاره کرد و گفت: بارش برف به سمت دامنه قله دماوند کاملا سفیدپوش شد که با توجه به این شرایط نامساعد جوی کوهنوردی توصیه نمی‌شود.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: با توجه به احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها ،و همچنین از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات خودداری شود.

این مسؤول در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج بوده و برای شنا توصیه نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها