با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی:

مراسم گرامیداشت روز بسیج ورزشکاران در زورخانه علی بن ابی طالب اردبیل برگزار شد

این مراسم با همت اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل، هیأت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی استان و سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت عباس (ع) در زورخانه عاشقان حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) شهرستان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۳۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در این مراسم گفت: ورزشکاران وارثان شهدا و سفیران لایق و شایسته در میادین مختلف ورزشی هستند.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: ورزش زور خانه ای پیوند دهنده بین جوانمردی، پهلوانی و قدرت انسانی است که هر حرکت این ورزش معنای خاص خود را می طلبد.

بهتاج ورزش زور خانه ایی را نشأت گرفته از فرهنگ و اخلاق عنوان کرد و افزود: همواره بایستی حافظ و توسعه دهنده ورزش زور خانه ای باشیم.

در ادامه برنامه عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) گفت : فتوت و پهلوانی برای هیچ زمانی از بین نخواهد رفت و ورزش وسیله ای است برای رسیدن به تکامل و این تکامل برای دفاع از کیان و میهن اسلامی است .

 

عبدی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ورزش زورخانه ای و پهلوانی افزود:فضای ورزشخانه باستانی ،فضای احترام به ارزش های الهی و ائمه اطهار است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) افزود :عرصه ورزش مهمترین عرصه ای است که میتوانیم پیام شهدا را برسانیم و شهدای ورزشکار ما و همه شهدا در این راه به دشمنان ثابت کردند که ایران جای مهد دلیران می باشد.

در ادامه برنامه باستانی کاران به اجرای ورزشهای نمایشی پرداختند.
 
 

 

 

 

در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم علی سیفی، با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

 
 

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: سعید زارع

ارسال نظرات
آخرین اخبار