قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

میزان کشفیات مواد مخدر در استان ۲۱ درصد افزایش یافته

قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد
کد خبر: ۸۸۸۶۴۳۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰



به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار علی مؤیدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان در یک سال گذشته به‌عنوان استان اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی را دنبال کند و مدیران ارشد این استان توجه ویژه یا به بحث توسعه استان دارند همین سبب می‌شود در آینده‌ای نزدیک دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.
وی در راستای برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در این چندروزه وضعیت اعتیاد در استان در ابعاد مختلف بررسی شد و درزمینهٔ رفع آسیب‌های اجتماعی بحث اعتیاد جزو اولویت‌های کشور قرار گرفت.

قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بحث اجتماعی محور و تمرکز بر پیشگیری از مواد مخدر در استان لرستان اقدامات خوبی انجام‌شده است.
وی عنوان کرد: در شیوع شناسی اعتیاد در سال ۹۰ میانگین کشوری ۲.۶۵ درصد بوده است که در لرستان این آمار ۳.۲۱ درصد بود و نسبت به میانگین کشوری شاهد افزایش اعتیاد بودیم.

مؤیدی تصریح کرد: در چهار سال گذشته به‌عنوان تمرکز بحث پیشگیری از مواد مخدر و به‌عنوان دغدغه در سطح کشور و در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان‌ها گسترش پیداکرده و برنامه‌هایی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: میانگین شیوع شناسی سال ۹۴ میانگین کشوری دارای رشد بوده و به ۵.۳۹ رسیده اما در لرستان ۴.۷۶ بوده که رو به کاهش بوده است.

قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بابیان اینکه درصد شیوع اعتیاد در جمعیت دانش آموزان کشور ۱.۲ درصد بوده و در لرستان کمتر از یک درصد است، خاطرنشان کرد: درصد شیوع اعتیاد در جمعیت دانشجویی کشور ۵.۶ درصد بوده که در لرستان ۶.۲ است.
وی گفت: نگرش به مواد مخدر در لرستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و سمن‌ها با مشارکت مردم در جهت کاهش تمایل مردم می‌توانند مؤثر باشند.

مؤیدی با اشاره به اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در استان ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزود: از 25 مصوبه‌ای که داشتیم 10 مصوبه در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌ها است و تنها راه کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر استفاده از ظرفیت‌های مردمی است در حوزه پیشگیری در بحث توانمندسازی بنا شد به استان توانمندی را توسعه دهیم وی عنوان کرد: تشکیل کارگاه‌های آموزشی با عنوان طرح کاج در مدارس، آموزش پیشگیری در بحث محیط‌های نظامی، آموزش روحانیون و طلاب در بحث مروجان بهداشت و سلامت و حمایت از 10 سمن فعال در لرستان به لحاظ قابلیت و پتانسیل خوبش حمایت‌های مالی ازجمله فعالیت‌های زمینه پیشگیری است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات