حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری:

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است

امام جمعه گرمی گفت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و نهادی مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۸۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرمی ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: رحمت الهی شامل حال اشخاصی می شود که از چیزهای حرام اجتناب کند.

وی با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، این شورا را از مهم ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران داتست و گفت: شورای نگهبان نبض اسلام و نهادی مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین صفری بیان کرد: نقش مهم شورای نگهبان در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار دارد به گونه‌ای که شورای نگهبان با نگاه انقلابی و قانون مداری مدیریت می‌شود و فصل‌الخطاب است.

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه شورای نگهبان قلب نظام است با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون مداری، کارهای موثری را برای حفاظت از نظام اسلامی انجام داده است خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه شواری نگهبان حفاظت از قانون اساسی است و بر تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع نظارت می‌کند.

خطیب نماز جمعه گرمی وظیفه دیگر این نهاد مقدس را فعالیت چشم‌گیر در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و ... عنوان کرد و گفت:دشمن همواره این نهاد را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یک نهاد موثر و سرنوشت ساز است با تقدیراز اعضای این شورا افزود: این نهاد نقش مهمی در حراست از انقلاب اسلامی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششم مردادماه سالروز سفرتاریخی رهبرانقلاب اسلامی به گرمی افزود: بهتر است مسئولان شهرستان در کنار گرامیداشت این روز و اجرای برنامه های مختلف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان در حوزه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در قالب بانک اطلاعاتی و بسته های سرمایه گذاری معرفی کرده و زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان را فراهم آورند.

حجت الاسلام صفری در ادامه با انتقاد از افراط و تفریط برخی از صاحبان کانالهای مجازی اظهار داشت: برخی ها با نادانی و هب و بغض سعی در معرفی چهره زشت و کریه از نقاط مختلف شهرهستند و چشمشان را برروی نقاط مثبت و فعالیتهای انجام شده برای آسایش شهروندان بسته اند.

خطیب جمعه گرمی تصریح کرد: شهر خوب بدون همکاری شهروندان دست نیافتنی است و در این خصوص اهالی باید با ماموران شهرداری در پاکیزه نگه داشتن معابرو محلات همکاری نمایند.

وی در پایان با اشاره به سنگ اندازیها و کج فهمیها و سوءمدیریتهای برخی ازصاحبان قدرت نسبت به لغو خدمات دندانپزشکی رایگان روزانه 30 نفراز بیمه شدگان دردرمانگاه تامین اجتماعی گرمی و ارائه این خدمات در شهرستانهای مجاورافزود:جذب دندانپزشک این درمانگاه از سهمیه مناطق محروم برای این شهرستان صورت یافته و بهتر است در این زمینه مسئولان مربوطه بارعایت حق و حقوق بیمه شدگان این شهرستان درصدد توسعه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی در این درمانگاه باشند.

ارسال نظرات