زنگ هشدار:

مشکلات و بیماری های روحی ، روانی جامعه را چه کسی باید در یابد؟

هضم و باور ماجرای قتل فرشته کوچک پارس آبادی چه سخت و دردناک تر می شود وقتی میبینی که آسیب روانی جامعه روز به روز بیشتر می شود .
کد خبر: ۸۸۸۷۰۷۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل:

جامعه کنونی ما نیاز جدی و عاجل به آسیب شناسی اجتماعی دارد چطور می شود دختر بچه ۷ساله قربانی نقشه شوم انسان به ظاهر انسان می شود . گل کوچک پر پر شده داغی است که تا نسل ها فراموش نمی شود .

"احساس سوختن به تماشا نمی شود قلبی که همچو مشعل غم دیده شد خموش "

هضم و باور ماجرای قتل فرشته کوچک پارس آبادی چه سخت و دردناک تر می شود وقتی میبینی که آسیب روانی جامعه روز به روز بیشتر می شود .

سوال و سوال و هزاران سوال دیگر این روزها در ذهن مردم ایران زمین شکل گرفته و هیچکس پاسخگوی آسیب روانی در جامعه نیست . بهتربگویم باز هم زمان آن رسیده که هرکسی ، دیگری را مقصر بداند و بجای اینکه به فکر راه چاره برای مقابله با آسیب های روانی داشته باشند باز هم پاس کاری و قلم دادن افراد و ارگان ها وسازمان های دیگر شروع شده است .

آمارها نشان می دهد در حوزه روان پزشکی در جوامع بشری سوء رفتار جنسی با کودکان شایع تر از آن چیزی است که تصور می شود ، در ۹۰ در صد موارد آزار جنسی پای یک آشنا در میان است از اعضای خانواده ، دوستان یا فردی که کودک او را می شناسد و به او اعتماد دارد.

"جامعه نیاز جدی به آسیب شناسی اجتماعی دارد"

سلامت روان در جامعه و ترویج آموزش های لازم در مقاطع سنی تحصیلی از،طریق والدین و نظام و رسانه شاید بتواند کارساز باشد . آموزش های هشدار دهنده از،سنین کودکی ضروری است و تا حد زیادی می تواند این اطفال معصوم را از خطر آزار و اذیت جنسی محافظت کند .

فیلم پوران درخشنده "هیس دخترها فریاد نمی زنند" چه خوب به وضع نابسامان جامعه اشاره دارد .

و شاید خیلی ها این بار بگویند "هیس موضوعاتی مثل آتنا و ستایش را بزرگ نکنید ."

اه و حسرت گریه و همدردی مردم با پدر و مادر آتنا غم این عزیزان را کم نخواهد کرد از دل مادر آتنا چه کسی خبر دارد چه کسی می داند پدر که تا دیروز مثل کوه استوار بود امروز بخاطر قتل دخترش شکسته و وقتی می بیند فرشته کوچولویش قربانی چه چیزی شده قلبش،به درد می آید .

مگر می شود انسان بود از شنیدن این ماجرا قلبت به درد نیاید ، مگر می شود این داغ را پاک کرد .

آنچه که مهم است سلامت روانی جامعه است که باید مشکلات و بیماری های روحی ، روانی جامعه را دریابند .

اما به راستی مرگ یک باره برای قاتل آتنا کافی است؟

 
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: کبری عزیزی
 

ارسال نظرات