شهید شاخص سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان البرز در سال 96

شهید مهدی شرع پسند فرمانده سپاه کرج ، فرمانده تیپ سلمان فارسی (از لشگر 27 محمد رسول الله) ، فرمانده تیپ نبی اکرم (ص) ، فرمانده گردان و مسئول عملیات تیپ المهدی (عج) از صنف خواربارفروشان به عنوان شهید شاخص سال 96 سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان البرز انتخاب شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۳۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، شهید مهدی شرع پسند فرمانده سپاه کرج ، فرمانده تیپ سلمان فارسی (از لشگر 27 محمد رسول الله) ، فرمانده تیپ نبی اکرم (ص) ، فرمانده گردان و مسئول عملیات تیپ المهدی (عج) از صنف خواربارفروشان به عنوان شهید شاخص سال 96 سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان البرز انتخاب شد.

شهید شاخص سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان البرز در سال 96

زندگی نامه شهید مهدی شرع پسند اعزامی از کرج به جبهه های جنگ تحمیلی
نام و نام خانوادگی شهید: شهید مهدی شرع پسند
تاریخ تولد:    20/09/1333
محل تولد:    کرج
تاریخ شهادت:    02/12/1362
شغل: پاسدار
محل شهادت :  عملیات والفجر 5
مزار شهید: امامزاده محمد (ع) کرج    
 
در سال 1333 اولین اشعه‌های آفتاب شهرستان كرج بر چهره درخشان مهدی تابید و او پا به عرصه وجود نهاد. تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد. آقا مهدی در حین تحصیل در خواربارفروشی پدر(واقع در خیابان بهار قدیم و شهید شرع پسند فعلی) شاگردی می کرد. 

پس از آن شور انقلابی را كه از كودكی در خود پرورش داده بود هدایت نموده، فعالیت هایش را به صورت ارتباطی قوی با شهر قم مخصوصاً با آیت الله مشكینی ادامه داد.

او اعلامیه‌های آیات عظام را به كرج آورده، تكثیر می‌كرد واین امر باعث شده بود كه بارها دستگیر و راهی زندانش نمایند. با پیروزی انقلاب تلاش و امید مهدی دو چندان گشت بطوری كه بعد از مدتی فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان امام و مقتدایش، خمینی كبیر (ره)، وارد سپاه پاسداران شد و همزمان فرماندهی سپاه  شهرستان كرج را نیز به عهده گرفت.

پس از حمله ناجوانمردان بعثی به خاك میهنمان، مهدی ماندن را جایز ندانست و خود را آماده پذیرش مسئولیت های بزرگتر و سخت تر نموده، راهی جبهه‌های غرب و جنوب شد. غرب و جنوب شد در غرب فرماندهی گروهی از دلاورمردان کرج را بر عهده داشت و توانست به یاری دوستانش سنندج از لوث ضدانقلاب پاکسازی نماید. فرماندهی گردان و مسئولیت عملیات تیپ المهدی (عج)، فرماندهی تیپ سلمان فارسی (از لشگر 27 محمد رسول الله) و سرپرستی عملیات تیپ نبی‌اكرم (ص) و ...
 
از جمله خدماتی است كه ایشان در حق سپاه اسلام و انقلاب ارایه نموده‌اند. در این مدت بارها مجروح شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره به میدان مبارزه بازگشت. اطرافیانش با هر درجه و سمتی او را فرماندهی خوش خلق، شجاع، مهربان و متواضع یافتند و به حق شهادت تنها پاداش این مردان خداست. آری در عملیات والفجر 5 روز سی‌ام بهمن ماه سال 1362 بود كه روحش زائر حریم الهی گردید و زهرا و محمد مهدی را برای ما زمینیان به یادگار گذاشت .
وصیت نامه شهید:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
پس از خواندن وصیت نامه برادر شهید مسعود اخوندی که براستی از صالحین بود به این فکر افتادم که حتما وصیت نامه ای بنویسم. در دفعات قبلی هرگز موفق به این امر نشده بودم و همین توفیق کنونی را در نوشتن به فال نیک گرفته و از خدای خویش طلب شهادت می نمایم که براستی آسان ترین راه برای رسیدن به رستگاری و فلاح است.
 
شهادت می دهم به یگانگی قادر متعال که پروردگار عالمیان است و نیز شهادت می دهم به حقانیت تمامی پیامبرانی که از طرف او برای هدایت بشر آمده اند و نیز به دنباله همه پیامبران به ختمیت حضرت محمد (ص) که هدف خلقت جهان و اقرب موجودات به خداوند متعال بود.
 
شهادت می دهم که امامان شیعه برحق اند و جانشینان امام عصر (عج) که فقهای عادل متقی باشند برحق اند و یقین دارم که خداوند عادل است و بنابراین عدل بایستی عالمگیر باشد و بی عدالتی در همه وجوهش محکوم و مذموم است. معاد و قیامت حق است و لازمه عدل خداوندی است. در همین جا فرصت را مغتنم شمرده و با یادآوری تعاریفی که در قرآن از قیامت شده به رحمت خداوند پناه برده و طلب بخشش گناهان خود رامی نمایم که از همه مهربانان، مهربانتر است.
 
و اما در مورد خانواده:
 
اولا از پدر و مادرم کمال سپاسگزاری را دارم به خاطر زحماتی که برای من کشیده اند و تربیتی که مرا نموده اند و سپس از برادران و خواهرانم که الحق برادران و خواهران نیکویی بودند و من از آنها مداوم درس می گرفتم و بعد همسر فداکار و با ایثار که دنیا را که سخت به او روی آورده و در برابر چشمش خودنمایی می کرد، به خاطر اسلام ترک گفت.
 
من ضمن طلب بخشش از همه آنها توصیه می نمایم که به اسلام و نیز رهبزی فعلی آن امام خمینی و رهبران بعدی سخت وفادار و نسبت به دنیا بی اعتنا باشند. چند تن از برادرانم بوده اند که نسبت به من سمت معلمی داشته اند و تا این کاغذ را بخوانند می دانند که منظورم آنهایند، از خداوند برای آنها توفیق در راه خدا نسبت به اسلام و مسلمین می طلبم.
 
به برادران بسیج که من بسیار مشتاق و حریص در خدمتگزاری به آنها بوده و هستم، توصیه می نمایم به اینکه خود را به اخلاق اسلامی بیارایند و با مردم و با خود تواضع و مهربانی و صداقت و اخلاص و... رفتار نموده و بسیار مطالعه کنند. قرآن و نهج البلاغه و کتب حدیث و تاریخ زیاد بخوانند. در تعهدی که با خداوند متعال بسته اند پابرجا باشند و نسبت به امام با تمام توان وفادار باشند و این انقلاب را به ثمر برسانند که چشم تمامی انبیاء و اولیاء، تمامی شهیدان و بخصوص سیدالشهداء(ع) و چشم تمام مردمان مستضعف روی زمین و چشم نسل های آینده و بالاتر از همه نظر خداوند متعال به دستهای ضعیف است که چگونه عمل می کنیم؟
 
حرف های بسیار هست که می خواهم بنویسم ولی فرصت کم است اگر شهادت به تأخیر افتاد در فرصت های بعدی خواهم نوشت. ان شاءالله
 
مهدی شرع پسند
مردادماه 1360- گیلان غرب
فرمانده تیپ نبی اکرم (ص)

ارسال نظرات
پر بیننده ها