یادادشت

حجاب در راس ظواهر دین قرار دارد/ ضرورت حفظ ظاهر دین در بین مسلمانان

مسوول حوزه ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: حجاب اسلامی در راس ظواهر دین قرار دارد و باید رعایت شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۹۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پاکدامن مسوول حوزه ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد، طی یادداشتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف اظهار داشت:

هفته حجاب و عفاف یادآور اتفاقاتی است که در زمان رضاشاه شکل گرفت و این اتفاقات برای مردم متدین قابل تحمل نبود.رضا شاه در ابتدا خود را فردی مذهبی و با شریعت معرفی کرد اما بعد از تثبیت قدرتش در برابر دین ایستادگی کرد.

اتفاقی نیز که در مسجد گوهرشاه افتاد و منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه که برای دفاع از دین آمده بودند، شد.

رضاخان به دستور استعمارگران تلاش زیادی می‌کرد تا لباس ملی مردم ایران را تغییر دهد که این امر مقدمه تغییرات بارز در شیوه حکومت و شخصیت رضاشاه بود.

کشف حجاب در زمان رضاشاه نسخه‌ای نبود که برای اولین بار در طول تاریخ پیچیده شده باشد، بلکه، افراد زیاد دیگری نیز وجود داشتند که در مقابل دین ایستاده بودند و در فرازهایی از تاریخ تکرار شدند.

قرآن کریم در جاهای مختلفی به این واژه اشاره کرده‌است و در سال ششم هجرت پیامبر نیز موضوع حجاب به صورت رسمی واجب شد و نوعی حرکت پویا در مقابل دیدگان جهانیان قرار گرفت.

طی این امر، در اسلامی که به نام آزادی و آزادگی، حقوق انسان‌ها و نجات دادن بردگان از بازوان وجود داشت، دستور جدیدی ابلاغ شد و آن دستور، حجاب اسلامی است.

در مختصات حجاب اسلامی، دستور داده شده تا در مقابل عموم مردم، خود را با پوشش ظاهر کنیم و این امر نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان نیز صدق می‌کند.

انسان در دین نمی‌تواند ادعای مومن بودن کند ولی در ظاهر دین را نشان ندهد، بلکه انسان مومن و متدین در ظاهر و باطن دین را رعایت می‌کند.

افرادی وجود دارند که در مقابل دین و شریعت آن، ایستادگی‌ می‌کنند و در برابر آن حرکاتی به عنوان جنگ ‌فرهنگی در این عرصه انجام داده‌اند و در این راستا تمام داشته‌های خود را در مقابل تمام داشته‌های اسلام قرار داده‌اند.همچنین آن‌ها تمام رسانه‌های خود را بسیج کرده‌اند تا فکرهای پاک و زلال را از ما بگیرند.

همچنان که آن‌ها اقرار کرده‌اند، تنها راه غلبه بر اسلامی که مانع راه آن‌ها می‌باشد،این است که اسلام و مسلمانان را به سمتی که خودشان می‌خواهند سوق دهند.

طی آیات قرآن اگر مسلمانان در مقابل نگاه‌های دشمنان سر تسلیم فرو آورند، نمی‌توانند تاثیرگذار باشند و یک مسلمان واقعی زمانی می‌تواند بگوید که من یک مسلمان هستم که در جهان واقعی خودش تاثیر بگذارد و متاثر باشد.

متاثر بودن زمانی بد است که در مقابل باورهای نادرست قد‌علم‌ کنیم و این در حالی است که باید منفعلانه در برابر تهدیدها ایستادگی کنیم.

دستگاه‌های فرهنگی باید در مقابل این حرکات ایستادگی کنند و تمام تلاش و توان خود را در این راستا به کار بگیرند.

در حال حاضر که در عصر انفجار اطلاعات به سر می‌بریم و تمام عالم را وسایل ارتباط جمعی فرا گرفته است، فرصتی برای خانواده‌ها ایجاد شده که در زمینه‌های مختلف رشد ایجاد شود.

طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای مجازی می‌تواند، فرصتی باشد تا به رشد و کمال برسیم و این در حالی است که ممکن است موج منفی داشته باشد و در طولانی مدت به عنوان تهدیدی برای مردم و مخصوصا جوانان باشد.

یکی از ضرورت‌هایی که در عصر حاضر احساس می‌شود، پرداختن به فرهنگی است که برخاسته از دین و مذهب ماست.

متاسفانه چرخ فرهنگی امروز حرکت روان ندارد و باید این چرخ امروز به سمتی که در تامین نیازهای جامعه موثر باشد بچرخد.

کلیدواژه‌ای که رهبر به نام ‌آتش به اختیار عنوان کرده به صورت یکباره بر زبان جاری نشده بلکه کار فرهنگی درست، هدفمند، منسجم و تمیز است.

این آتش به اختیار کار دقیق فرهنگی است که اگر بخواهیم به آن بپردازیم باید به چیزی که دشمنان از آن هراس دارند یعنی ظواهر دین که حجاب هم جز آن است اهتمام ورزیم.

طبق آیات قرآن در جامعه‌ای اسلام ‌پیاده می‌شود که ظواهر دین حفظ شود.

نماز جمعه یکی از ظواهر دین است که باید در جمع خوانده شود و طبق روایات هر کس آن را نخواند منافق است.

اسلام ابتدا باید از ظواهر پیاده شود و پاشنه آشیل تمام کارهای اسلامی باید بر مبنای این امر بچرخد و لذا پوشش و حجاب اسلامی در راس ظواهر دین است و انسان متدین باید ظواهر دینش را حفظ نماید.

ارسال نظرات