عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بیماری "تب کریمه کنگو" بوسیله "کَنِه" منتقل می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو را می توان با شناسایی به موقع کنترل کرد، اظهار کرد: این بیماری به وسیله کنه منتقل می شود و در دام ها موجود است که گاهی به دلیل بی دقتی، به انسان منتقل می شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۵۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بشیر خالقی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو را می توان با شناسایی به موقع کنترل کرد، اظهار کرد: این بیماری به وسیله کنه منتقل می شود و در دام ها موجود است که گاهی به دلیل بی دقتی، به انسان منتقل می شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو مختص به ایران نیست و در برخی از کشورها نیز مشاهده می شود این درحالی است که باید این واقعیت را پذیرفت که ریشه کنی آن امکان پذیر نیست زیرا این بیماری بومی است اما به طور حتم می توان اقداماتی در زمینه بهداشت و پیشگیری انجام داد.

این نماینده مردم مجلس تصریح کرد: راه های زیادی برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد که یکی از این راه ها آن است که دامداران حداقل در محل کار خود به بهداشت فردی اهمیت دهند زیرا انتقال این بیماری ممکن است از طریق خراش کوچک روی پوست صورت گیرد.

دکتر خالقی یادآور شد: بیماری تب کریمه کنگو در فصل تابستان شایع تر است و درمان آن برای وزارت بهداشت هزینه ساز و مشکل آفرین است لذا بهترین راه همان توجه به بحث پیشگیری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اظهارات رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت مبنی بر اینکه تنها یک آزمایشگاه در ایران برای شناسایی بیماری تب کریمه وجود دارد، گفت: با توجه به تعداد مبتلایان به این بیماری می طلبد تعداد آزمایشگاه ها افزایش یابد لذا برای کنترل بهتر شرایط می توان تعداد آزمایشگاه ها را افزایش داد.

ارسال نظرات