خبرهای داغ:
استاندار خوزستان:

کارگروهی برای افزایش صادرات به عمان در خوزستان تشکیل شود

استاندار خوزستان گفت: برای افزایش صادرات به کشور عمان باید کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مختلف تشکیل شود تا ما سهم خود را از این بازار دریافت کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۶۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳

غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در مهمانسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، مقرر شده سیاست‌های استان بر محور تولید و اشتغال باشد.

شریعتی در مورد وضعیت صادرات استان به کشور عراق اظهار کرد: عملکرد استان در صادرات به عراق در دو سال اخیر قابل‌قبول بوده اما در سایر بازارها چندان در حد انتظار نبوده است.

شریعتی افزود: برخی موقعیت‌ها وجود دارد که به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود به‌عنوان مثال در گذشته مبادلات ما با عمان ۴۰۰ میلیون دلار بود اما امروز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است اما سهم خوزستان در صادرات به کشور عمان ناچیز است در حالی که سایر استان‌ها بهره خوبی برده‌اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در خوزستان بعضاً عنوان می‌شود که باید برای خط انتقال و بارگیری یارانه پرداخت شود اما خراسان و فارس بیشترین بهره را برده است در صورتی این استان‌ها بیشتر به چنین مواردی نیاز دارند. ما اراده و انسجام و برنامه‌ریزی لازم در بخش خصوصی و دولتی را نداریم و در این زمینه کاری که باید بشود صورت نگرفته و دغدغه ما نبوده است.

شریعتی توضیح داد: هم‌اکنون موضوع صادرات با قطر پیش‌آمده و همه برای این موضوع بسیج شده‌ایم که البته این کار درست است اما بازار عمان از ثبات بیشتری برای ما برخوردار است و محوریت عمان مهم‌تر است البته ممکن است قطر به دلیل طرح‌های توسعه‌ای و یا مسابقات جام جهانی نیاز مضاعفی در این مقطع دارد و این کار باید انجام شود اما در بلندمدت این عمان است که می‌تواند شریک تجاری با ثبات و پایدارتری برای ما باشد.

وی بیان کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان بانک‌ها، اتاق‌های بازرگانی، معاونت اقتصادی استانداری، صنعت و معدن، برنامه‌وبودجه و بندرها برای صادرات به عمان تشکیل شود و برای بازار عمان و افزایش صادرات به این کشور برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.

استاندار خوزستان گفت: در مورد عمان همه بخش‌ها کاهلی کرده‌اند چگونه است که ما بیشترین تولیدات محصولات کشاورزی در کشور را داریم اما استان‌های دیگر در صادرات از ما جلوتر هستند؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها