پس 31 سال فراق:

مردم شهر دارالمومنین به سردار علی اکبر آویش و پانزده تن از یاران خوشنامش خوشآمد گفتند

مردم شهر دارالمومنین، شهر نخستین حکومت علویان با آغوش گرم به استقبال 15 شهید گمنام دفاع مقدس رفته و به سردار علی اکبر آویش پس 31 سال فراق به شهرش خوشامد گفتند.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۵۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مازندران میزبان 15 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بوده که ایستگاه نخست این شهدای به دور از وطن بوده مردم شهر شهیدپرور آمل، شهر دارالمومنین و سرزمین نخستین حکومت علویان به مانند همیشه نخستین ایستگاه استقبال این شهدا در استان شده است.


با وجود گرمای شدید و سوزان 26 تیرماه تابستان 96 همه آمدند، فرقی نمی‌کرد بچه‌ای در بغل داشت، بر روی ویلچری نشسته بود، عصای پیری بر دست داشت، آغوشش را برای استقبال این 15 شهید باز کردند و یار دیگر ثابت کردند که یاد شهدا همیشه در اذهان و قلوب شان جای دارد حتی اگر تکه‌ای استخوان کفن شده در داخل تابوت چوبی باشد زیرا بر روی این تابوت پرچم سه رنگی قرار گرفته که ولایتمدار آن سیدعلی خامنه‌ای است و به نامش در هر وقت و زمانی می‌ایستند و لبیک می‌گویند.


آمل میزبانی شهیدی شده که 31 سال منتظر آمدنش بودند، شهید سردار علی اکبر آویش فرمانده هشت سال دفاع مقدسی که وصیتش به مانند جسم بانوی گرامی‌اش بی بی فاطمه گمنامی و مشتی خاک بود.


 پس از 31 سال استخوانش به آغوش گرم همسر و چهار فرزندش برگشت، شهیدی که در سال 60 با حضورش در حماسه ششم بهمن رعب و وحشتی بر دل منافقین شد.
مردم شهیدپرور آمل نیز با این خانواده چشم انتظار هم سو شدند و در میدان قائم تابوت این سردار شهید را به همراه شهید تفحصی شهرستان بابل و 13 شهید گمنام دیگر را بر دوش خود قرار دادند و عنوان کردند: "شهید همیشه زنده ست."


لالایی‌های مداحی که از سوی مادران چشم انتظاری شهدا در آغوش خاک آرمیدند و الان پیکر پاک‌شان در دستان مردمانش قرار گرفته و با گل افشانی گلادیاتورها و عطرافشاتی گلاب بسیجیان بدرقه می‌شوند.


پس از وداع و تشییع کاروان 13 شهید گمنام و دو شهید شناسایی آمل و بابل از میدان قائم تا میدان 17 شهریور این شهرستان به سمت دیگر شهرهای استان مازندران اعزام شد.


شهید علی‌اکبر آویش در سال 65 در عملیات کربلای 5 در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده و پیکر پاکش مفقود شد تا به امروز که پس از تایید DNE شناسایی و به آغوش خانواده و دیارش آمل بازگشت.


پیکر این شهید به وصیتش در ییلاق ترا از منطقه امیری بخش لاریجان به خاک سپرده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها