مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان:

ضرورت نهادينه كردن اختراع براساس نياز جامعه

جلسه اي بين سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان و شركت شهرك هاي صنعتي با حضور مسوولان و مخترعان با هدف افزايش همكاري هاي مشترك در راستاي حل مشكلات صنعتي استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۶۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاري بسیج از اردبيل; مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل با اشاره به نظارت اين سازمان در برنامه هاي اقشار دانشور تصريح كرد: يازده قشر دانشور بسيج در حوزه هاي مختلف زير نظر بسيج علمي فعاليت مي كنند كه مي توان به راه اندازي خوشه هاي صنعتي، نمايشگاه اختراعات دانشجويان، كرسي هاي نظريه پردازي و ايه هاي تمدن اشاره كرد.

فاضل احدي در رابطه با مركز افكار سنجي اظهار كرد: بسيج علمي بزرگترين شبكه پرسشگران را در سطح استان و كشور دارد، به طوريكه به صورت ميداني نظرسنجي هاي مربوط به انتخابات و رضايت مندي از دولت و ديگر موضوعات مهم را انجام مي دهند و واقعيت هاي جامعه بعد از بررسي هاي علمي به مراجع مربوطه ارائه مي گردد.

وي مركز حمايت از مخترعان را يكي ديگر از بخش هاي مهم سازمان بسيج علمي و پژوهشي عنوان كرد و گفت: جهت تبديل ايده به نمونه اوليه 3 ميليون تومان بعد از بررسي و داوري طرح هاي متقاضيان در كارگروههاي تخصصي ارائه مي شود و با توجه به اينكه نمونه اوليه كامل نبوده و داراي ظاهري مناسب جهت ورود به بازار نيست، به همين دليل محصول اوليه مي تواند در مركز رشد كه داراي امكانات كارگاهي و آزمايشگاهي است، مستقر شده و تسهيلاتي تا حدود 5 ميليون تومان به صورت غير نقدي دريافت كند.

احدي افزود: علاوه بر حمايت استان از مخترعان، طرح هاي اماتوري به سازمان مركزي در تهران ارجاع داده مي شود و از طرح هاي نيمه صنعتي تا مبلغ 15 ميليون و طرح هاي نظامي و تجاري تا 25 ميليون تومان حمايت بلاعوض انجام مي شود.

وي نقش بسيج را تسهيل گري دانست و اظهار كرد: ساير مراكز حمايتي از شركت ها حمايت مي كنند، در حاليكه سازمان بسيج علمي و پژوهشي از شخصيت هاي حقيقي و ايده افراد به صورت بلاعوض حمايت مي كند.

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل مركز هدايت و حمايت از گياهان دارويي را به عنوان بخش ديگري از فعاليت هاي اين سازمان معرفي كرد و گفت: گياهان دارويي بومي استان اردبيل و نحوه استفاده در طب سنتي به تفكيك شهرستان ها در كتابي گردآوري و چاپ شده است و سايت مركز اطلاعات كامل در مورد گياهان دارويي و خواص آنها را دارا مي باشد.

وي خانه نخبگان را به عنوان اتاق فكر معرفي و اظهار داشت: در خانه نخبگان كه متشكل از اساتيد و مسوولين مي باشند، مشكلات استاني بررسي و راهكارهاي علمي و عملي مناسب به مراجع مربوطه ارائه مي شود.

 
 خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل:مریم عیدی
ارسال نظرات