کسب مدال و رتبه های برتر کشوری توسط دانش آموزان کردستانی

کد خبر: ۸۸۸۸۶۸۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رشید قربانی گفت: استان کردستان با اعزام هشت تیم در بخش پسران و 6 تیم در بخش دختران، در مجموع با شرکت بیش از 100 ورزشکار در رقابت های ورزش دانش آموزی کشور حضور دارد.
 
وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری تیم تنیس روی میز دانش آموزان پسر دوره ابتدایی استان در این مسابقات، افزود: در این رشته متین حیدری موفق به کسب مدال برنز رقابت های انفرادی مقطع متوسطه دوم شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در بخش دختران و در رشته تنیس روی میز نیز تیم دو نفره کردستان به مقام ششم رسید.
 
وی با بیان اینکه در رشته بدمینتون، کاپ اخلاق مسابقات به تیم ابتدایی پسران استان رسید، گفت: بدمینتون مقطع متوسطه اول نیز در بخش تیمی مقام پنجم را کسب کرد و در بخش انفرادی شایان رضا ربابی به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافت.
 
به گفته وی در بدمینتون متوسطه دوم، در بخش تیمی مقام سوم و در بخش 2 نفره پارسا شهبازی و زانا قادری مقام سوم و در انفرادی پارسا مظفری مقام پنجم کشوری را بدست آوردند.
 
قربانی ادامه داد: تیم بدمینتون ابتدایی دختران کردستان به مقام ششمی این دوره از مسابقات بسنده کرد و لاوین پرو خردمند در بخش انفرادی به مقام ششم رسید و در مقطع متوسطه اول نیز مهسا عبدی مقام هفتم انفرادی را کسب کرد.
 
رشید قربانی در بخش دیگری از گزارش خود نتایج حضور دانش آموزان در مسابقات شطرنج را نیز تشریح کرد و گفت: شهرزاد خلیل اللهی دانش آموز دوره ابتدایی کاروان کردستان موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد و تیم شطرنج ابتدایی دختران استان نیز به مقام هشتم تیمی مسابقات دست یافت.
 
وی افزود: در رشته شطرنج تیم متوسطه دختران استان افتخار آفرینی کرد و پانیذ محمدی نفر اول میز2، مدال طلای مسابقات کشوری را کسب کرد و همچنین روژین شهبازی نفر سوم میز پنج شد و مدال برنز این دوره از مسابقات را بر گردن آویخت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نتایج رشته شطرنج دانش آموزان پسر استان را موفقیت آمیز دانست و گفت: مقام اول میز پنجم شطرنج متوسطه به کیان احمدی و مقام سوم میز یک به رئوف زندکریمی تعلق گرفت.
 
وی افزود: در رشته دوومیدانی نیز که هم اکنون در سنندج در حال برگزاری است در روز اول مسابقات، مانی مرادخانی از استان موفق به کسب مدال نقره ماده 1500 متر دوره ابتدایی شد.
 
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات