خبرهای داغ:
گزارشی از سفر هنرمندان پیشکسوت کشوری به تبریز؛

تبریز؛ شهری تمیز که اصالتش را خشت های تاریخی اش نشان می دهند

همه می گویند از تبریز یا خاطره خوشی دارند یا توصیفات خوبی شنیده اند و یکی از غذاهایش می گوید، دیگری از آب و هوای خوشش و آن یکی از فرهنگ غنی این شهر را که توانست ملای روم را شوریده خاطر سازد.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۲۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اینجا تبریز است مدفن بسیاری از شاعران و عارفان، شهری که سه دوره به عنوان پایتخت کشور و به ولیعهدنشینی شهره بوده است.
هفته گذشته تبریز میزبان 350 نفر از هنرمندان پیشکسوت تبریز بود. این هنرمندان به منظور شرکت در همایش هنرمندان پیشکسوت به تبریز آمده بودند که سه روز در این شهر اقامت کردند و از امکان دیدنی تبریز و اطراف تبریز دیدن کردند.
تعداد قابل توجهی هنرمند پیشکسوت به تبریز آمدند تا در همایش هنرمندان پشکسوت شرکت کنند از تبریز دیدن کردند و محو زیبایی های این شهر بودند و شب های دلاویزش را گشت زنان به خاطر سپردند تا خاطره ای باشد برای شب و روزهای گرم شهرهای دیگر.
از تعدادی از این هنرمندان درباره تبریز می رپسیم از اینکه چه اندازه این شهر تاریخی را میشناسند، چه حسی نسبت به این شهر دارند، مریم نشیبا صدای آشنای رادیو از مخاطبان تبریزی برنامه اش میگوید، « تلفن های زیادی از تبریز داشتیم؛ پیش از این سه بار به تبریز سفر کردم و آنچه از تبریز دارم خاطره خوش بود و بس.»
وی در ادامه می گوید که آخرین نفری است که از سفر به تبریز مطلع شده و با وجودی که وقت کمی برای آماده شدن داشته این سفر را پذیرفته است، می پرسم چرا آخر از همه مطلع شده با خنده ای دلنشین می گوید من گوشی همراه مدرن ندارم موبایل من هنوز از آن موبایل های قدیمی است و نمی خواهم ذهنم را با آن ها درگیر کنم و انرژی ذهنی ام را تخلیه کنم.
 
 ناصر هاشم زاده نویسنده سینما ایران در سفر تیرماهی عده ی از پیشکسوتان هنرمند به تبریز در گفتگو با خبرنگار هفته نامه تبریز می گوید: در سالهای گذشته با دعوت دانشگاهیان و مراکز فرهنگی و ادبی زیاد به تبریز سفر میکردم ولی چند سالی ست که کم توفیق این را داشته ام و این به دلیل توانایی تبریزی ها در عرصه هنر و ادب است که توانستند در این مدت کسب کنند.
هاشم زاده که اصالتا از شهرهای ترک زبان ایران(سراب) است علاقمند به ادبیات ترکی است وی تفکر فضولی را دوست دارد و زیاد اشعار این شاعر را میخواند . هاشم زاده معتقد است که فضولی حافظ ترک خوانان جهان است.
هاشم زاده می گویدتمرین زیاد برای نگارش فیلم های ترکی کرده ولی به دلیل عدم تسلط کاملش به این زبان نتوانسته تکمیل کند ک ارزو دارد فرصتی پیش بیایید تا با فراغت بال در سفر به اذربایجان مستندی زیبا از آداب و رسوم این مرز و بوم تهیه کند. و این مستند در قالب فرهنگ و نگاه مردمان ترک اذربایجان نه یک فارس زبان نگاشته شود.
قباد شیوا شهروندان تبریز را خونگرم و مردمی توصیف می کند و می گوید: مردم این شهر مثل کتاب های تاریخی هستند همه خصوصیات اخلاقی که در کتاب ها برای این مردم نقل شده به چشم میخورد.وی ادامه می دهد: تبریز شهری است که در آن قدمت تاریخی رادر کوچه های شهر می بینیم و اصالت را در خشت خشت آجرهای  آن مشاهده می کنم.
قباد شیوا تمیزی شهر را یکی از خصوصیت های مهم این شهر می داند و اعتقاد دارد این شهر باید برای سایر شهرهای کشور الگو باشد.
 
 
 
ماحصل سه روز حضور در تبریز علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری امضای تفاهم نامه ای بود که به صورت مشترک با انجمن هنرمندان پیشکسوت و شهرداری تبریز امضا شد، شهردار تبریز قول داد اولین خانه هنرمندان پیشکسوت را در تبریز راه اندازی کند تا از این پس تبریز خانه همه هنرمندان باشد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها