رمز موفقیت کشاورز نمونه استانی و کشوری از مهردشت:

عمل به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی عامل موفقیتم بود/ از هر هکتار 10 تُن گندم برداشت کردم

کشاورز نمونه کشوری از مهردشت رمز موفقیت خود را عمل به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه کاشت، داشت و برداشت گندم عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۴۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، احمد پوررضایی از شهر مهردشت، یکی از کشاورزان نمونه استانی و کشوری است که در گفتگو با خبرنگار ما، از چگونگی موفقیت خود در این زمینه می گوید:

پوررضایی اظها کرد: امسال توانستم 10 تُن گندم از هر هکتار سطح زیر کشت برداشت کنم که به گفته مسئولین مربوطه در جهاد کشاورزی بیشتر از متوسط برداشت استان است.

وی تصریح کرد: علت این برداشت مطلوب کاشت به موقع، بذر مناسب، سم پاشی، کود پاشی و آبیاری به موقع، جلوگیری از رویش علف های هرز و در مجموع بکارگیری توصیه های کارشناسان اداره جهاد کشاورزی است.

این کشاورز نمونه کشوری و استانی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستم از هر هکتار 11 تُن گندم برداشت کنم ولی امسال به علت خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی این میزان به 10 تُن کاهش یافت.

پوررضایی با بیان اینکه حدود 40 سال است که در زمینه کاشت گندم فعالیت دارد، افزود: سطح زیر کشت گندم من 6 هکتار است که گندم های آن از نظر کیفیت، مورد تأیید بوده و برای تهیه نان نیز مناسب است.

در ادامه مهدی غیب اللهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: احمد پوررضایی یکی از کشاورزان عمده در بخش بهمن است که با رعایت کردن نکات کاشت، داشت و برداشت توانسته است به عنوان کشاورز برتر در سطح استان و کشور معرفی شود.

غیب اللهی تأکید کرد: متوسط برداشت گندم در استان سه هزار و 800 کیلو گرم است که این کشاورز نمونه توانسته است با میزان 10 هزار و 500 کیلوگرم، به میزان 2 و نیم برابر بیشتر از متوسط استانی گندم برداشت کند.

ارسال نظرات