حجت الاسلام مهدوی نژاد در نشست تربیت و تعالی حوزه فاطمیه ناحیه ثارالله یزد:

ریشه مد و مدگرایی، زیبایی طلبی و تنوع طلبی انسان است

مهدوی نژاد تصریح کرد : ریشه مد و مدگرایی زیبایی طلبی و تنوع طلبی انسان است و این تنوع طلبی خوب است به شرطی که انسان را به گناه و فساد و تباهی نکشاند.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۱۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست تربیت و تعالی حوزه فاطمیه ناحیه ثارالله یزد با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی نژاد امروز سه شنبه در محل امامزاده سیدجعفر برگزار گردید.

در این نشست دکتر مهدوی نژاد در مورد پوشش ، حجاب و عفاف هم پسر و هم دختر و سفارشات اسلام در این باره مطالبی رابیان نمود.

وی اصل و ریشه مد و مدگرایی را زیبایی طلبی و تنوع طلبی انسان بیان کرد و اضافه نمود: این تنوع طلبی خوب است به شرط اینکه انسان را به گناه و فسادو تباهی نکشاند.

مهدوی نژاد در ادامه تاکید کرد: اسلام بر اصل مد و تنوع در لباس و پوشش مخالفتی ندارد آنچه که مورد نهی اسلام است نوع پوششی است که انسان را به گناه آلوده کند و مسبب آسیبهای اجتماعی و اخلاقی و آنچه موجب برهم زدن آرامش و امنیت جامعه می گردد می باشد.

وی افزود :اسلام زیبایی و آراستگی را دوست دارد لذا توصیه شده است که انسان آراسته باید از ژولیدگی بپرهیزد امام علی (ع) لباس وصله دار می پوشید اما تمیز بود.

مهدوی نژاد در ادامه بیان کرد: خداوند دوست دارد نعمت هایش را مومنین استفاده کنند و با عقل عجین سازند و در حدیثی از اما م باقر (ع) در تفسیر ایه شریفه : یا بنی آدم ... فرمودند لباس تقوا و پوشش خیر برای شما بهتر است. 

تقوا و عفت مهم است ،اندازه و معیار لباس برای انسان باید بگونه ای باشد که نشان از فرهنگ، اصول وهویت باشد.

وی در پایان برمنع و نهی مردم از پیروی از پوشش دشمنان و مشرکین تاکید داشت.



ارسال نظرات