عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

فرارهای مالیاتی شناسایی شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که فرارهای مالیاتی دنبال نشود، تامین درآمدهای مالیاتی فشار سنگینی به واحدهای صنعتی و تولیدی وارد می کند.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۹۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۶
سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از سیاست های مالیاتی کشور اظهار داشت: درحال‌حاضر حدود ۴۰ درصد اقتصاد کشور، زیرزمینی است که به شکل‌های مختلف از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و لازم است این واحدها شناسایی و به شبکه مالیات متصل شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم شناسایی این فرارهای مالیاتی منجر به فشار بر تولید ملی می شود، افزود: در صورتی که فرارهای مالیاتی دنبال نشود، تامین درآمدهای مالیاتی فشار سنگینی به واحدهای صنعتی و تولیدی وارد می کند.

وی ادامه داد: این معضل در مواردی مانع اجرای درست قوانین مالیاتی از جمله مالیات ارزش افزوده شده است، با این حال باید در نظر داشت که برخی سیاست‌ها چه از طرف وزارت اقتصاد اجرا شده باشد و چه از طرف عوامل خارجی، به تولیدکنندگان و صنعتگران آسیب‌هایی وارد کرده است.

فرار مالیاتی، نبود سیستم شفاف مالیات، اجرای نادرست قانون مالیات ارزش افزوده و دیگر موارد این‌چنینی از مهم‌ترین مطالبات تولیدکنندگان و صنعتگران است.

زرآبادی بیان کرد: تولیدکنندگان نیاز به شفافیت مالیات دارند تا مشکلات صنعت و تولید برطرف شود. باید فضا را به سمت عدالت مالیاتی برد تا هم درآمدها محقق شود و هم جامعه با رضایت مندی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

ارسال نظرات