احداث کانالهای آبیاری بتونی در روستاهای لنده

کانالهای آبیاری بتونی در روستاهای دلی خیار کار و دلی مهرجان شهرستان لنده با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان احداث شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۲۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: جهاد کشاورزی به عنوان مهمتریناحداث کانالهای آبیاری بتونی دلی خیار کار و دلی مهرجان رکن اقتصاد مقاومتی در کشور است که با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و احداث کانالهای آبیاری بتونی و توسعه بخش کشاورزی و دامداری همواره در اجرایی نمودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده است.
مختار مشهدی زاده با بیان اینکه هزینه احداث کانال‌های آبیاری کشاورزی و احداث خط انتقال در منطقه دلی خیار کار و دلی مهرجان با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی تامین شد افزود: شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های گرمسیری است که دارای پتانسیل‌های و ظرفیت‌های عظیم کشاورزی و دامپروری است.
وی گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به صورت بارانی و قطره‌ای و احداث کانالهای آبیاری از مهمترین اقداماتی است که به منظور افزایش بهره بری کشاورزی و صرفه جویی در میزان مصرف آب در این شهرستان انجام گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی لنده دلیل بخش زیادی از هدر رفت آب‌های کشاورزی را نبود این کانال‌ها و آبیاری از طریق جوی‌های قدیمی دانست و افزود: به همین منظور در سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از برنامه‌های ما توسعه این‌گونه کانال‌ها بوده تا هم از هدر رفت آب جلوگیری شود و هم هزینه‌های کمتری برای کشاورزان در بخش آب داشته باشد.
مشهدی زاده گفت: با احداث خط انتقال آب و احداث کانال‌های کشاورزی هدر رفت آب به صفر رسید.
ارسال نظرات