احیاء اسلام ناب علوی و مبارزه با بدعت‌ها مهم‌ترین اقدام امام جعفر صادق (ع) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، به‌مناسبت شب شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت ؛ مبارزه با بدعت‌ها و احیاء اسلام ناب علوی مهم‌ترین اقدام امام جعفر صادق (ع) در طول عمر بابرکت ایشان بود .
کد خبر: ۸۸۸۹۵۵۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری با تسلیت به‌مناسبت شهادت بنیانگذار مکتب تشیع جعفری، امام جعفر صادق (ع) و با تأکید بر برگزاری مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرها و روستاهای مازندران، اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) احیاءکننده معارف اسلام به‌ویژه معارف شیعه در زمان حیات پربرکت‌شان بود.

وی  افزود: امام جعفر صادق (ع) تلاش و کوشش خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری و ثمربخش خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند، در صفوف امت، افتتاح کرد و با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت زمان خود و بعد ایشان برجای گذاشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت‌های بسیار فاخر و هوشمندانه امام ششم شیعیان امام جعفر صادق (ع) در برابر خرافات، انحرافات و بدعت‌ها در موقع حیات پربرکت‌شان، تصریح کرد: ایشان با سامان‌دهی بسیار خردمندانه و هوشمندانه فکری زمینه فعالیت‌های علمی و فرهنگی را پایه‌گذاری کرد و با تربیت شاگردانی چون هشام بن حکم و مؤمن طاق و محمد بن مسلم و زرارة بن اعین و ...بسیار دیگری از اندیشمندان و متفکران مکتبی در توسعه و ترویج مکتب جعفری هسته‌های مرکزی این کار بزرگ را تشکیل داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود به کار ارزشمند امام جعفر صادق (ع) در سامان‌دهی و شبکه‌سازی افراد برجسته و تاثیرگذار در زمان حیات پر برکت‌شان اشاره کرد و بیان کرد: ایشان با روش‌های بسیار خلاق و تاثیرگذار معارف اسلام و اهل بیت (ع) را ترویج کردند و زیرساخت‌های مکتب فقهی را در طول حیات بابرکت‌شان بنا نهادند و بخش مهمی از معارف قرآن کریم و احادیث را به شیوه‌های مختلف علمی عرضه کردند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه‌های مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزات امام ششم شیعیان امام جعفر صادق (ع) بر علیه خرافات، انحرافات و به ویژه بدعت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: عصر و دوران امام جعفر صادق مصادف شد با وجود بسیاری از بدعت‌های غلط و انحرافات گوناگون و بسیاری از حیات عمر بابرکت ایشان هم در مسیر مبارزه با این شرایط سپری شد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و حوزوی در استان از امام جعفر صادق (ع) به عنوان تبیین کننده مرزهای اعتقادی شیعه یاد کرد و افزود: دوران امامت امام جعفر صادق (ع) از طولانی‌ترین دوره‌های امامت بر شیعیان است و در دوران ایشان بحث‌های کلامی و اندیشه‌ای شکوفا شد و امروز هم اسلام و  مکتب ناب محمدی (ص) ، حاصل مجاهدت‌های کلامی و نوشتاری امام صادق (ع) است.

شکریان امیری در پایان با اهمیت دادن به برگزاری  مراسم‌های دینی و آئینی در استان، افزود: یکی از مصادیق شعائر و تقوای الهی برگزاری مجالس عزاداری شهادت ائمه اطهار (ع) است و دل‌های مومنان زمانی به نور الهی منور می‌شود که در راه اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) تلاش کنند و امروز مکتب تشیع مرهون مجاهدت‌های امام ششم شیعیان است و باید برای هرچه بهتر برگزار شدن شب و روز شهادت امام جعفر صادق (ع) برنامه‌ریزی دقیق و تلاش ویژه داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها