مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

یکی از رویکردهای کمیته امداد مددکاری حرفه‌ای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است

یکی از رویکردهای کمیته امداد مددکاری حرفه‌ای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که در قالب معاضدت حقوقی مددجویان و باهدف توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۶۳۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات مختلفی در طول سال به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود، گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه است که تمامی خدمات ارائه شده در این نهاد با هدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود.

هدایت صفری بابیان اینکه بسته‌های خدمتی در بخش‌های مختلف توسط کمیته امداد بر اساس نیاز مددجویان طراحی و اجرا می شود، افزود: یکی بسته های خدمتی اثر بخش در حوزه توانمندسازی ارائه خدمات حقوقی ، مشاوره‌ای و قضایی به خانواده‌های مشمول است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مددجویان به دلیل آشنا نبودن با حقوق قانونی خود در چرخه فقر وارد می‌شوند، اظهار داشت: با ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی مناسب این گروه از جامعه هدف با حقوق قانونی خود آشنا شده و با احیای این حقوق از چرخه فقر و بدنه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

صفری تصریح کرد : یکی از رویکردهای کمیته امداد مددکاری حرفه‌ای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که در قالب معاضدت حقوقی مددجویان و باهدف توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات کمیته امداد در این بخش ‌بر اساس تشخیص نوع نیاز توسط مشاوران حقوقی و افراد متخصص به مددجویان ارائه می‌شود ، گفت : درمجموع در سه ماهه اول سال جاری تعداد686 مورد خدمات حقوقی توسط این نهاد به مددجویان مشمول ارائه‌شده است.

صفری با اشاره به اینکه ارائه خدمات حقوقی به‌صورت رایگان و با استفاده از ظرفیت مجامع و کانون های مشاوران حقوقی، حقوقدانان و بسیج وکلا در بخش های مختلف به مددجویان انجام می‌شود، اظهار داشت: به همین منظور در سه ماهه اول سال جاری تفاهم نامه همکاری مشترک بین کانون حقوقدانان و وکلا ، بسیج حقوق دانان و وکلا و مشاوران حقوقی منعقد شده است.

وی برآورد ریالی خدمات ارائه‌شده در سه ماهه اول سال جاری در حوزه حقوقی را 456 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تعداد 86 وکیل نیکوکار در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند و رویکرد این نهاد در حوزه ارائه خدمات حقوقی به خانواده های تحت حمایت استفاده بیشتر از ظرفیت وکلا و مشاوران حقوقی نیکوکار است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به همکاری مناسب وکلای نیکوکار با این نهاد در سه ماهه اول سالجاری، اظهار داشت: براساس آمارهای موجود ازمجموع خدمات حقوقی ارائه شده به خانواده های تحت حمایت 285 مورد مساعدت در قالب مشاوره حقوقی وقضایی به مددجویان معرفی‌شده از طرف کمیته امداد توسط این وکلا انجام‌شده است.

ارسال نظرات