عمل به تکلیف عامل قرب به مقام شهید/ولایت پدر در خانواده باید حفظ شود

حجت الاسلام ماندگاری گفت : دشمن امروز فرزندان ما را مورد هدف قرار داده است، زنان مومنه و باحیا و مردان مومن ما مورد هدف قرار داده است ،شهدا به ما بشارت می دهند که اگر به تکلیف خود عمل کنید به مقام ما خواهید رسید .
کد خبر: ۸۸۹۰۲۶۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم بزرگداشت سردار  شهید محمد علی محمد صادقی در مسجد جامع روستای هرمز آباد رفسنجان به جایگاه مهم شهدا در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت : شهدا با ما اتمام حجت می کنند ، خدا به شهدای در راه خودش عزت ،نورانیت ،بهشت جاودانی قول داده است .
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دشمن امروز فرزندان ما را مورد هدف قرار داده است بیان داشت :دشمن زنان مومنه  و باحیا و مردان مومن  ما مورد هدف قرار داده است ،شهدا به ما بشارت می دهند که اگر به تکلیف خود عمل کنید به مقام ما خواهید رسید .
وی افزود :اگر انسان به تکلیف خود عمل کند خداوند به او کمک می کند ،مدیریت و ولایت پدر در خانواده باید حفظ شود ولی امروزه متاسفانه این موضوع کمرنگ شده است .

حجت الاسلام ماندگاری اذعان داشت :اگر میخواهید به جایگاه شهید صادقی برسید باید قدرت پدر با محبت عجین باشد ،پدری که محبت نداشته نباشد فاصله اش با فرزندان کمتر می شود ،امروز گرفتاریهای زندگی و فضاهای مجازی فرصت حرف زدن را از خانواده ها گرفته است .
وی بیان داشت :امروزباید فاصله بین فرزندان و پدر اصلاح شود وگرنه دشمن در بین انها نفوذ می کند و انها را از خانواده جدا می سازد .
حجت الاسلام ماندگاری عدالت محوری پدر را از دیگر عوامل رسیدن به جایگاه شهدا دانست و گفت :پدرها، عدالت را بین فرزندان رعایت کنند ،گذشت و سخاوت پدر از دیگر عوامل است که باید به ان تاکید داشته باشند .
وی به جایگاه مهم مادرو نقش ان در خانواده اشاره داشت و افزود :مادران هم به نوبه خود باید صالحه باشند ،مادران با حیا ادامه دهنده راه شهدا هستند ،مادر باید مطیع شوهرش باشد تا بچه ها از انها پیروی کنند .
حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد :حفظ مال و ابروی  شوهر از دیگر وظایف زنهاست ،اگر زن و مرد تکلیف خود را انجام دهند ان خانواده ،خانواده ای است که فرزندان ان به شایستگی پرورش می یابند .

وی افزود :شهید صادقی بعد از ۳۳ سال به خانه بازگشته است و مادر و فرزندان ان شهید به خوبی و با احترام به استقبال رفتند ما باید از انها احترام را یاد بگیریم و اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم باید به وظایف خود عمل کنیم .
حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد :فرزندان هم باید با پدر و مادر خود به احترام و ادب رفتار کنند و قران کریم هم به این موضوع اشاره دارد ،اطاعت و خدمت به  پدر و مادر هم از دیگر وظایف فرزندان می باشد .
 

ارسال نظرات