امام جمعه جعفرآباد:

«شایسته سالاری» معیار کابینه «دولت» دوازدهم باشد

امام جمعه جعفرآباد گفت: انتظار می رود رییس جمهور منتخب در چینش نفرات کابینه شایسته سالاری را در نظر بگیرد و هر شخصی که واقعا لیاقت و شایستگی تصدی مسئولیت را دارد فارغ از هر گونه وابستگی حزبی و جناحی برای خدمت به مردم انتخاب کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۳۳۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل ازپایگاه خبری صبح مغان، حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه جعفرآباد در خطبه های نمازجمعه ، با یادآوری قیام 30 تیر 1331 به نقش مهم روحانیت در عرصه های مختلف تاریخی و سیاسی ایران پرداخت و گفت: زیاده خواهی شاه در برابر قانون و نصب قوام السلطنه به عنوان نخست وزیر اعتراضات مردمی را در آن برهه تاریخی برانگیخت که با حمایت و رهبری مرحوم آیت الله کاشانی و تقدیم دهها شهید شاه مجبور به عقب نشینی و تمکین در برابر قانون شد.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت افزود وجود این بانوی گرانقدر اهل بیت (علیهم السلام) در کشور ما ایران موجب کرامت و برکت بسیار است و شهر قم بواسطه حضور آن بانو ارزش و اعتبار یافت و مأمن و ملجأ شیعیان و محل نشر و ترویج معارف شیعه شد.

حجت الاسلام باقری گفت: نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) به عنوان روز دختر بسیار مناسب و خوش یمن است چرا که ایشان الگوی بسیار شایسته ای برای همه بخصوص دختران است و در 28 سال عمر کوتاه و پربرکت هم عالمه بود و جواب سوالات دینی مردم را می داد و هم با حرکت به دنبال امام رضا(علیه السلام) با ظلم مبارزه می کرد و همه اینها در سایه حجاب و عفاف و تقوا بود.

خطیب نمازجمعه جعفراباد به آغاز هفته حج و اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: بحمدلله با رایزنی ها و پیگیری های مکرر سازمان حج و زیارت و دستور ویژه امام خامنه ای در خصوص ضرورت حضور حاجیان ایرانی در مراسم حج, امسال زائران عزیزمان به سرزمین وحی اعزام می شوند تا این فریضه بزرگ و وحدت بخش الهی را در کنار مسلمانان جهان انجام دهند که شایسته است از این توفیق بزرگ و فرصت بزرگ معنوی نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه جعفرآباد به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه ظرفیت بزرگ حضور مردم و فرصت بیان مسائل معنوی و سیاسی توسط خطیب جمعه است تا جامعه نسبت به حقایق و واقعیت های جامعه آگاه شده و گامی در جهت رشد و تعالی معنوی و فرهنگی بردارد.

وی در ادامه به برخی مسائل مهم روز ایران و دنیا اشاره کرد و افزود: انتظار می رود رییس جمهور منتخب در چینش نفرات کابینه شایسته سالاری را در نظر بگیرد و هر شخصی که واقعا لیاقت و شایستگی تصدی مسئولیت را دارد فارغ از هر گونه وابستگی حزبی و جناحی برای خدمت به مردم انتخاب کند.

باقری در خصوص تحریم های جدید آمریکا بر علیه افراد و شرکت هایی که در توسعه و پیشرفت صنعت دفاعی موشکی کشورمان سهم داشتند گفت: همانطور که رییس جمهور محترم و وزیر محترم خارجه به عنوان رییس تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره کردند آمریکا با تحریم های جدید روح و جسم و متن برجام را نقض کرده است و دیگر پایبندی یکطرفه به برجام جز خسارت محض برای ما چیز دیگری نخواهد داشت.

ارسال نظرات