مسئول بسیج دانشجویی خواهران یزد:

اعزام 300دانشجوی دختر دانشگاه‌های یزد به مناطق محروم استان

مسئول بسیج دانشجویی خواهران استان یزد گفت: 300نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های یزد به اردو‌های جهادی در قالب گروه های مختلف جهادی به منظور خدمت رسانی و محرومیت زدایی تا پایان تابستان به مناطق محروم اعزام می شوند
کد خبر: ۸۸۹۰۵۹۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۹
مسئول بسیج دانشجویی خواهران استان یزد در گفتگو با خبرنگار بسیج، از اعزام حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه های یزد به اردو های جهادی خبر داد و افزود: این دانشجویان در قالب گروه های مختلف جهادی به منظور خدمت رسانی و محرومیت زدایی تا پایان تابستان جاری به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان از جمله بخش هایی از شهرستان های خاتم، ابرکوه و هرات و مروست اعزام می شوند.

زهرا کارگرانبه اعزام گروه جهادی فاطمة الزهرا(س) دانشگاه یزد به عنوان اولین گروه جهادی دانشگاه های شهر یزد اشاره کرد و اظهار داشت: این گروه متشکل از ۳۰ دانشجوی جهاد گر خواهر روز یک شنبه اول مرداد ماه با بدرقه مسئولین دانشگاهی و بسیج از جوار معراج شهدای گمنام دانشگاه یزد به روستای چنار ناز و برزگر بخش مروست شهرستان خاتم اعزام می شوند.

وی از اجرای برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی، فعالیت مختلف فرهنگی و آموزشی و خدمت رسانی در حوزه بهداشت و سلامت به عنوان محور اصلی برنامه های این گروه نام برد.

کارگران اضافه کرد: پیگیری امور کشت زعفران و گیاهان دارویی و کم آبخواه، برگزاری کارگاه بسته بندی گیاهان و برگزاری کلاس های آموزشی به منظور توانمند سازی زنان روستایی در ایجاد مشاغل خانگی و عرضه محصولات و بازاریابی، از جمله فعالیت هایی است که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در روستا ها توسط این گروه انجام می شود.

مسئول مدیریت خواهران بسیج دانشجویی همچنین از هماهنگی برای حضور پزشک به منظور ویزیت رایگان مردم این مناطق و ارائه آموزش و مشاوره در حوزه بهداشت و سلامت به عنوان برنامه های گروه جهادی فاطمة الزهرا(س) دانشگاه یزد در حوزه بهداشت و سلامت نام برد.

وی با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در این مناطق افزود: تشکیل کلاس های آموزش احکام و سبک زندگی ایرانی- اسلامی برای رده های سنی مختلف، برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت و جلسات مشاوره خانواده و... از جمله برنامه های فرهنگی در دستور کار این گروه های جهادی است.

کارگران در پایان با اشاره به اعزام ۸ گروه جهادی دانشجویی دیگر متشکل از دانشجویان خواهر به مناطق محروم استان تا پایان تابستان جاری، بیان داشت: گروه های جهادی دانشگاه های فرهنگیان، پیام نور یزد، علوم پزشکی، و دانشکده حضرت رقیه (س) به صورت متمرکز تحت هماهنگی و نظارت قرارگاه جهادی شهید حمد حسین محمد خانی به فعالیت در منطقه محروم چاهک شهرستان خاتم خواهند پرداخت.
ارسال نظرات