مردان بی ادعا

"جنگیدن در راه خدا از بزرگترین عبادت ها است "

سید محمد اکبری شهید نبرد خیبر ، سال ۱۳۴۲در یکی از،روستا های بخش کلور، از توابع شهرستان خلخال در خانواده ای از سادات چشم به جهان گشود که نامش،را محمد نهادند .
کد خبر: ۸۸۹۰۶۱۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

سید محمد اکبری شهید نبرد خیبر ، سال ۱۳۴۲در یکی از،روستا های بخش کلور، از توابع شهرستان خلخال  در خانواده ای از سادات چشم به جهان گشود که نامش،را محمد نهادند . شهید دوران کودکی ونوجوانی را همراه با تحصیل علم و کار در مزرعه سپری نمود و پس،از،پایان مقطع راهنمایی به علت علاقه وافر نسبت به علوم دینی وارد حوزه علمیه جعفریه خلخال گردید و در کنار کسب معارف دینی و اخلاقی ضمن مطالعه کتاب های متداول حوزوی ، به مطالعه کتاب های شهید مطهرو شهید دستغیب مشغول شد .
با شروع جنگ تحمیلی ، عازم جبهه های جنگ گردید که خود علت این هجرت را اینگونه بیان می کند "من وجدانم قبول نکرد که صدامیان کافر با موشک های شرقی و غربی نقاط مسکونی کشور ما را موشک باران کنند و. . . من آسوده باشم ."
و سرانجام ، سید محمد اکبری که جزود گردان تخریب بود ، در حین خنثی نمودن مین در نبرد خیبر ، در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۱۰ شربت شهادت نوشید و به لقاء الله رسید .
"وصیت نامه شهید سید محمد اکبری"
حمد و ثنا آن خدایی را است که به انسان های مخلص وعده داده است .
سلام و درود بر پیامبر بزرگوارش و امامان از حضرت علی (ع) گرفته تا مهدی (عج) و نائب برحقش امام خمینی حافظ اسلام و سلام بر شهیدان و سلام بر آن  کسانی که در آغوش خمپاره ها کباب می شوند و سلام بر مادران داغدار و سلام ب  خواهران چشم انتظار ، سلام بر کودکان پهلوی در نشسته که پدرشان وارد خانه بشود و سلام بر مادرانی که برای فرزندانشان دعای خیر می نمایید و سلا بر آن پیر جماران . سلام بر پدرم و سلام بر مادرم و سلام بر بردارانم   سلام بر خواهرانم و سلام بر مصطفی و مجتبی جان ، سلام بر مرضیه جان ، مادرم از طرف من مصطفی   و مجتبی و مرضیه و سید علی عباس را ببوس و سلام بر  مهری خانم و سلام بر زهرا خانم ، امید است که مرا ببخشید .
مادرم در قربت مردن خیلی سخت است اما چه باید کرد در راه اسلام است . مادرم اگر تو در موقع جان دادنم بالای سر من نیستی امام فاطمه زهرا مادریم می کند و مادرم جنگ وعده حق است که پیروز می شویم . پدر جنگیدن در راه خدا از بزرگترین عبادت ها است . پدرو مادرم اگر چنانچه از من راضی نیستید باز هم از خداوند می خواهم که از،من راضی گردید سلام بر عموهایم و سلام بر پسر عموهایم و سلام بد دایی هایم و پسر دایی هایم سلام بر پسر عمه هایم اهل خانواده شان و سلام بر دوستان و آشنایان ، سلام بر  همسایگان و سلام بر سید حسین رحمیان و سلام بر سایر حسین الاصل و سلام بر سید علی اکبر اکبری ، پدر جان یک نکته می خواهم خدمت شما عرض کنم اگر من شهید شدم وظیفه داری به آنچه هر که بخواهد از خونم استفاده کند جلوگیری کنی و اگر نه مسئول هستی مادرم پدرم درموقع آمدن جنازه من شیرینی پخش،کنید برای،اینکه شما نیز سهمی در این انقلاب و جنگ داشته باشید . مادرم با دست خودت کفنم کن مادرم موقع دفن کدرنم یک دستی به صورتم بمالید تا اینکه فشار قبر زیاد نگردد.
دیگر سر مادر و پدرم را به درد نیاورم خداحافظ شما آنکه همیشه مزاحم شمابود .
سال نو بر شما مبارک باد . /سرباز شما سید محمد اکبری
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل _کبری عزیزی
ارسال نظرات